Hampi - Reisverslag uit Hampi, India van Jelmer - WaarBenJij.nu Hampi - Reisverslag uit Hampi, India van Jelmer - WaarBenJij.nu

Hampi

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

30 September 2011 | India, Hampi

Het instappen afgelopen dinsdagavond in de taxi in Mumbai richting " Dadar trainstation" was het begin van een 25 uur durende trip naar de plaats waar ik nu ben ; Hampi. Tijdens die rit reden we langs sloppenwijken die ik op de heenweg niet gezien heb. Althans, naar mijn idee waren het sloppenwijken. Als die het niet waren dan damn, hoe zien sloppenwijken er dan uit?! Onbeschrijflijk.. op elkaar gestapelde stukken zooi afgedekt door mega stukken landbouwplastic o.i.d. Zo goed als geen licht, omringd door modder... Damn!

Van de 15 uur die de treinrit duurde heb ik toch een aantal uur kunnen slapen. Ergens in de nacht werd ik wakker van wat lawaai naast mij. Ik deed mn ogen open en door de naadjes in het gordijntje die mijn bed afschermde zag ik het achterwerk van een Indier,zo'n 20 cm bij me vandaan, gelukkig wel gehuld in een soort van pyamabroek. Maar, waar je dan toch wel bang voor bent gebeurde toch. Een knetter van een scheet raasde uit zijn lichaam, exact richting mijn gezicht. Ik dook snel met mn hoofd in het toch best wel comfortabele kussen. Voor denk ik toch wel een minuut om niet zijn lichaamsgassen in te ademen.

Eenmaal in Hubli moest ik overstappen op of een trein, of op de bus om in Hospet te komen. Liever de trein maar die zou pas 3 uur later vertrekken. Geen idee hoe laat de bus zou vertrekken, maar 3 uur wachten had ik geen zin in en dus gokte ik op de bus. Op het busstation hoorde ik binnen 10 minuut 3 verschillende vertrektijden. Uiteindelijk hoefde ik maar een half uurtje te wachten op de busrit die 6 enorm lange uren zou duren. Als ik de meer comfortabele trein had genomen was ik waarschijnlijk dezelfde tijd of eerder aangekomen, bleek natuurlijk achteraf.Anyway, that's part of traveling. De bus reed de parkeerplaats op van het busstation en nog voor de bus stil stond stak het eerste hoofd van een riksjarijder door het raam van de bus. Binnen 2 minuut stonden er al 2 voor me toen de bus ook nog niet stil stond. Mijn humeur liet al te wensen over van de lange reis dus met een sjaggo hoofd riep ik dat ze me eerst met rust moesten laten. Ze luisterden gelukkig. Eentje bracht me naar Vicky's Guesthouse.

Diezelfde avond in het chille rooftopcafe ontmoette ik Thorsten. Een Duitser. Nog nooit in Azie geweest en had in een dronken bui een ticket Mumbai gekocht. Hij vindt het hier de hel op de aarde. Hij is 2 weken onderweg en ik herkende veel van zn frustraties over dit gekke land. Veel gelachen,voornamelijk vanwege z'n ervaringen ( en alles herkenbaar ) en vandaag met zn twee een riksja gecharterd om ons hier in dit mooie en relaxte gebied rond te laten rijden. Een soort van maanlandschap, verre uitzichten en een relaxte atmosfeer. Hij vertrekt maandag naar Panjim, de hoofdstad van Goa. Dikke kans dat ik met hem meega. Alleen heeft hij een sleeperbus geboekt voor de 12 uur durende trip. Twijfel of ik daar wel zin in heb maar met zn twee is altijd beter dan alleen, so who knows. Eigenlijk heb ik al 2 treintickets richting het Oosten ipv naar Goa, maar die ga ik cancelen. Heb eigenlijk geen zin in weer 1,5 dag reizen naar een stad, Mysore, waar eigenlijk alleen het paleis en een aantal bazaars de moeite waard zijn. Vanaf daar is het sowieso ook weer langer richting de Westkust.

Ik vermaak me hier prima! En begin stukje bij beetje met al zn voor en tegens dit land te waarderen. Zolang je maar flexibel bent en je niet overal intrapt van alle mensen die je proberen je Rupees uit je zak te krijgen...Over zak gesproken! De avond dat ik uitcheckte in het hotel in Mumbai gebeurde er wat vreemds, om het zacht uit te drukken. Ik liep mn kamer uit, slingerde mn rugzakken achter en voorop en liep richting de uitgang. Ik moest de hoek om in de gang maar die werd versperd door een medewerker van het hotel, dus ik kon er niet omheen. Hij brabbelde iets in het Hindi en ineens kneep hij 2x in mn kloten en liep verder en keek nog 1x lachend om?! Ik stond perplex... Ik had eigenlijk moeten zeggen " ok, thats 50 Rupees my friend!"

Wel een groot minpunt in dit relaxte plaatsje : GEEN BIER!! Want het is e.o.a. heilige plaats... Sucks!

Anyway, ik ga naar het rooftop cafe. Dan maar aan de chai of een lassi!

Bye bye!!


  • 30 September 2011 - 15:15

    Ramon:

    Kan me cht niet voorstellen wat voor je allemaal ziet en meemaakt man..
    klinkt allemaal erg indrukwekkend...Op die scheet na heb je het goed naar je zin zo te horen!!
    Enjoy kerel/

  • 30 September 2011 - 15:37

    Wendy:

    geweldig verhaal weer, ik zit luid lachend je verhaal te lezen. ... zo te lezen heb je het goed naar je zin.... have fun

  • 30 September 2011 - 16:03

    Rage:

    Hihihihihi omg ik heb gewoon zitten lachen om je bizarre avonturen. Die scheet en dan die zakknijper hihihihi.

  • 30 September 2011 - 16:31

    Hilda En Ernst:

    Hey scheet!

    Bezig met een charme offensief?? Hahaha!
    Jij vermaakt je wel zo te lezen!

    Liefs uit Düsseldorf!

    Hilda en Ernst

  • 30 September 2011 - 18:37

    Marije:

    Hahaha! Ik zit hier gewoon heel hard te lachen (visueel ingesteld)!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Maarre...geen bier?? dat is niet goed he..
    Have fun!

  • 30 September 2011 - 20:31

    Rob:

    Dude, na al die duizenden reisverhalen die ik inmiddels gelezen heb blijf ik toch nog altijd verbaasd waar je allemaal tegenaan loopt (en ligt). Was die laatste actie geen afleidingsmanoeuvre en was je daarna je portemonnee niet kwijt?

  • 30 September 2011 - 20:44

    Rob:

    How about some pics trouwens?

  • 30 September 2011 - 20:57

    Eggh:

    Go goa go! Geweldig goos

  • 01 Oktober 2011 - 07:57

    Ron:

    whahaha, weet je eens wat ik mee maak als je naast me staat te stinken...herkenbaar :).....goa lijkt me wel hel relax wat ik heb gelezen....veel party :) ...en dus ook weer bier in aantocht buzzel :).....mmm weer eens wat anders aan je kloten hehehe.....wist dat je het in je had .....maar leuk verhaal weer, goed te lezen dat je aan het wennen bent in india.......klinkt stuk beter dan vorig jaar...enjoy mate :)

  • 01 Oktober 2011 - 10:25

    Rogier:

    Wat geen bier???? weg wezen daar!!

    Geniet er van buurtje!!

  • 01 Oktober 2011 - 10:59

    Jorn:

    Ik kan niet anders dan lachen, schetenlaters en ballenknijpers! Rare jongens die Indiërs ;-)

  • 01 Oktober 2011 - 21:09

    Marjan Hovinh:

    Héé Jelmer,
    Allereerst:
    Wat dapper, zo'n onderneming in je eentje. Daar heb ik wel bewondering voor! Allerlei 'cultuurschokkende' belevenissen in zo'n ver land. Ik ben slechts eenmaal Europa uit geweest en ik vond mijzelf al een held.....
    Lijkt me ook dat je je eigen koude kikkerlandje wel weer gaat waarderen, of werkt dat niet zo? Wat me leuk lijkt is dat je mensen ontmoet uit alle delen van de wereld en natuurlijk de fantastische mogelijkheden om te fotograferen!
    Andere lucht opsnuiven, andere cultuur zien en beleven.
    Ik blijf volgen!
    Dikke groet uit Deventer, waar het lekker nazomerweer is.
    Marjan.

  • 01 Oktober 2011 - 21:19

    Rene Zonneveld:

    Moedig man, zo'n reis met slechts een Lonely Planet als gezelschap! Maar die mafketel in z'n pyjamabroek heb je naderhand toch wel volgestort met kurk, neem ik aan? Lees graag verder over je volgende avonturen aldaar. Onder het genot van een Kip Madras van Knorr of zo (en een biertje), dat dan weer wel. Het ga je goed!
    @renezonneveld

  • 02 Oktober 2011 - 11:17

    Nanette:

    OMG! Wat een verhaal ook weer. Zolang je het maar naar je zin hebt.
    Enjoy en relax ze, met een heerlijk gezonde lassi!

  • 02 Oktober 2011 - 18:28

    Marel:

    Dag lieve neef,
    Je maakt heel wat mee daar in het verre India. En wat een contacten! Mag dan wel een keer stinken en een keer wat voelen, maar alles beter dan niks.
    Het is daar waarschijnlijk lekker weertje. Ik kan je vertellen! De zon schijn hier volop en ik had vanmiddag wel bier op het terras! het is zo gek nog niet in Nederland .In India is het echter veel spannender, je maakt de gekste dingen mee en het is er waarschijnlijk prachtig. Luuk zit nu in Venezuela. Laat ook van zich horen via se site Luukeikendal.waarbenjij.nu. En donderdag de 13de oktober vertrek ik via Thailand naar Laos en Cambodja. de halve familie is aan het reizen. Veel plezier en tot mails, Marel

  • 04 Oktober 2011 - 07:40

    Koosen Leny Koosvan:

    Gisteren van je moeder gehoord dtaje weer in India zit .Wij willenen gaan jereis weer op de voet volgen. Lenette gaat 13 okt as 10 dagen naar Gana met 20 collega's huizen bouwen.
    We hopen je kunnen volgen 'Goede reis lieve groeten koos.leen...

  • 13 Oktober 2011 - 18:46

    Thirza:

    Hahaha...een beetje late reactie, maar niet minder hilarisch om te lezen! Vooral het laatste! Opzich best fijn om te weten dat ze er nog zitten toch?
    Doet mij goed dat je het nu zo naar je zin hebt! Goede keus gemaakt dus!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelmer

Heerlijk een aantal weken onderdompelen in totaal iets nieuws. Onbekende omgeving,mensen,slaapplekken,vervoersmiddelen,eten,gebruiken,taal etc.. maar vooral plezier tijdens het reizen :)

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 100780

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 12 Oktober 2018

Iran

29 Oktober 2017 - 17 November 2017

Noord Oost China

18 Oktober 2013 - 18 Oktober 2013

Kiwi's en geisha's.

28 Oktober 2012 - 23 November 2012

India. Deel 3.

25 September 2011 - 20 Oktober 2011

Tòch weer India..

18 September 2010 - 07 Oktober 2010

India

21 Mei 2010 - 24 Mei 2010

Weekendje Barcelona

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

China

01 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Hongkong en Thailand

Landen bezocht: