Strand. Zon. Bier. Relax. - Reisverslag uit Anjuna, India van Jelmer - WaarBenJij.nu Strand. Zon. Bier. Relax. - Reisverslag uit Anjuna, India van Jelmer - WaarBenJij.nu

Strand. Zon. Bier. Relax.

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

05 Oktober 2011 | India, Anjuna

Het is al weer wat dagen geleden dat ik wat geplaatst heb. Toch even wat proberen aangezien het lastig is om hier in Anjuna ( Goa ) een internetcafe te vinden dat ook daadwerkelijk een werkende verbinding heeft.

De laatste 3 dagen in Hampi waren tof. Veel gezien, veel rondgelopen, hier en daar wat heuvels/bergen beklommen op slippers om daarna mooie, verre uitzichten te hebben, samen met die Duitse gozer. De dag van vertrek richting Goa hebben we niets meer gedaan behalve beetje schaken, chai drinken en zitten. We raakten nog aan de praat met wat meiden en een gozer uit Nieuw Zeeland. Jammer dat we vertrokken, allemaal leuke lui maar het was gewoon tijd om te gaan na 4 dagen.

We hadden ' sleeperbus'. En dat werd zoals verwacht een enorme lange, uitputtende rit. Max 2 uur geslapen tijdens de uiteindelijk 14 uur durende trip.

Misschien was het wel omdat ze met zoveel waren, een mannetje of 20. Misschien was het wel vanwege hun spuuglelijke taal, dat klinkt als een mengeling van Frans, Duits en een haar in je keel. Niet die Frans Duits overigens, die is ook irritant, maar dan anders. Maar wat waren ze irritant die Israeli's in de bus. Lelijke liedjes zingen, irritant gejangel op een blokfluit en klappen in hun handen. Blowen in de bus, naast kids van een jaar of 6. Of...heel ergens in de verte...lag het misschien ook wel aan mij.. Ik betwijfel het..

Anyway, eenmaal in Anjuna vonden we een relaxte slaapplek, dichtbij zee. Bier. En relaxmodus staat al een dikke dag aan. Wel vond men het vreemd dat we vanochtend bij het ontbijt rond 10uur, uitkijkend over de Arabische zee, geen joint hoefden. Neuh, niet zo'n zin an en zeker niet in het buitenland.

Aanstaande vrijdag pak ik de trein naar Kochi in Kerala. Mijn Duiste maatje blijft hier en vertrekt a.s. zondag naar Panjim hier vlakbij om vanaf daar de bus naar Mumbai te pakken en uiteindelijk naar huis te gaan. Ik heb nog een dikke 2 week en ga niet 2 weken hier op het strand hangen. Liever morgen al vertrokken maar helaas, treinen al vol.

Het was en is nog steeds tof met mn reismaatje, maar het is ook wel weer relax om na een dikke week weer alleen verder te gaan! Daarnaast vertrekt hij in November naar Boston ( Harvard ) voor een jaar of 4-5 dus een nieuwe slaapplek in de US of A is geregeld!

Hopelijk alles goed in NL!!

Foto's komen wel wanneer ik weer terug ben waar ik nog even niet aan moet denken.

Thanks voor meelezen/reacties so far!

C U!

• 05 Oktober 2011 - 06:37

Debby:

Israeli's zijn een ware plaag in Azië, dus nee het ligt zeker niet aan jou!

• 05 Oktober 2011 - 06:40

Wendy:

Wat een hel die busreis zeg...... fijn dat het je verder wel goed bevalt.... enjoy!!

• 05 Oktober 2011 - 07:03

Eerste!

• 05 Oktober 2011 - 07:03

O nee, toch niet :-)

• 05 Oktober 2011 - 07:08

Jasper:

Geen joint? Verstandig. En ja, Israeli's zijn echt wacko's. Leuk dat je naar Kochi/Cochin gaat! Was ik 10 jaar geleden ook. Dragboat races op de backwaters, kokosnoten plukken uit de palmen en een 3 uur lange Bollywoodfilm in de bioscoop kijken. Reclamedia vooraf: "Do not litter. Rats are increasing." Hilarisch! Take care.

• 05 Oktober 2011 - 07:20

Rob:

Ik hoor na een reisje India mensen meestal klagen over helse busreizen vanwege veel te volgepakte bussen waar de bollywood films continu doorgaan en veel te hard staan. Maar dat blowende, blokfluitende Israeli's je een hel bezorgen. Toch wel benieuwd naar die foto's. Word je nog veel aangestaard?

• 05 Oktober 2011 - 07:50

Ma:

Hey lieve Jel, wat fijn, die enthousiaste berichten, op een enkele, zeer begrijpelijke, irritatie na!
    Ga zo door!!
    Groetjes ook van Co-deed met haar een rondje IJssel in de cabrio, ijsje van Talamini, keken aan overkant bij het gemaal hoe mooi mijn huis-zeker ook van zo'n afstand-ligt en met pontje terug-ja, wij maken ook veel mee---!
    Leo nog o.k.,ontving zondag "sacrament der zieken" en daarna was het zelfs nog gezellig---
    Veel plezier en kiek uut-X

• 05 Oktober 2011 - 08:29

Renate:

Fijn dat je het naar je zin hebt!
    Leuk om je verhalen te lezen :-)

• 05 Oktober 2011 - 09:44

Jorn:

Geen joint? ;-)

• 05 Oktober 2011 - 10:40

Thirz:

Klinkt goed kale!

nog niet gevraagd om mee te spelen in een Bolywoodfillum?

• 05 Oktober 2011 - 10:51

Ron:

haha sleeper bus ahhhh...ook slechte herinering aan...had je ook een bedje van 140 cm???
    dus goa is wle relaxed :)....lijkt mij ook nog wel eens wat....

Klinkt allemaal weer top, alles nog heel in de broek :P....haha

laterzzzzz

• 05 Oktober 2011 - 15:23

Koos Ne Leny\:

Lieve Jel
    Wat een mooi verhaal , leuk dta we zo mee kunnen reizen , zonder dat het ons moeite kost.Wij zijn net terug van een bejaarde bustocht Oostenrijk en Zwitserland en rusten nu thuis uit.Goed he.
    Graag to teem volgende bericht.Lieve groeten Koos Leny...

• 05 Oktober 2011 - 15:43

Rage:

Tof! Altijd leuk om nieuwe contacten op te doen.

Selamat jalan!
    Groetn uut Assn

• 05 Oktober 2011 - 16:03

Priscilla:

Slaaplek dichtbij zee, bier, ontbijtend uitkijken over de zee... liever morgen al vertrokken?!? Eeeeeeeeeeeeeeeeh... ;)!

Enjoy!

• 05 Oktober 2011 - 18:02

Marije:

14u in een bus met zingende, blowende en blokfluitende Israeli's? Lijkt me niet erg prettig inderdaad (zacht uitgedrukt). Volgens mij zou ik wurgneigingen krijgen ;-)
    Strand, zon, bier en relax klinkt me al veel beter in de oren. Groot gelijk dat je voorlopig nog niet aan terug komen wil denken!
    Veel plezier nog!

• 05 Oktober 2011 - 21:15

Oma:

Hoi Jel.
    Via Jasper heb ik je adres. Je verhalen met plezier gelezen .Zo te lezen bevalt het je beterdan in2009. Bier hebben we hier ook genoeg! Zaterdagochtend stonden er een paar grote sportschoenen naast mijn auto . dacht dat ze van mijn buurman waren . Bij navraag bleek, dat er `snachts een zat lap bij hen had gebeld, of hij binnen mocht komen .Toen dat niet lukte heeft hij, zo te zien, een poging gewaagd om in mijn auto te slapen. Heeft zijn schoenen maar alvast uit gedaan maar is niet verder gekomen. Zijn trappers staan buiten nog op hem te wachten.Als hij weet waar ze staan!
    Jelle geniet er nog van .En hou je haaks

• 05 Oktober 2011 - 23:04

Jajah:

Je antipathie betreffende onze israelische medemens zal wel terug te brengen zijn tot je eerdere ervaringen met een specifieke vrouwelijke member of the tribe... ;)
    Enjoy goos! Klinkt goed!

• 06 Oktober 2011 - 10:07

Kai Stevens:

Tof dat je nu ook het relaxte backpack leven in India hebt leren kennen =) En een adresje in de VS is helemaal niet slecht inderdaad... land nr #1 op waarbenjij tegenwoordig ipv australie.

• 06 Oktober 2011 - 12:57

Floortje:

busje komt zo busje komt zoooooo busje komt zooooooo...we zijn er bijnaaaaa we zijn er bijnaaaaa maar nog niet helemaaaaaaaaaal....wij zijn gelukkig niet zo van de slechte liedjes in de bus ;)

Enjoy!! x