Ik ben er! - Reisverslag uit Delhi, India van Jelmer - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Delhi, India van Jelmer - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

19 September 2010 | India, Delhi

Aan het einde van gang op Indira Gandhi Airport stond een warm welkomstbord : " Smoking Room" . Als enige binnen stak ik mn sigaret op.Voor te bereiden op wat komen zou. Toch wel tikkie zenuwachtig uteindelijk. IK gaf nog een vuurtje aan een Duitser en liep richting uitgang.Daar zou mn pickup staan te wachten. Ik zag geen bordje met mijn naam erop . Kak! Ik liep een rondje om de wachtenden en ineens doemde hij toch op. ' Goodmorning Sir!' Gelukkig!

Eenmaal buiten liep hij in flinke pas door. De klamme warmte lag alweer als een deken over me heen. IK kon hem nog maar net
bijhouden. Bij het busje gooide ik mn rugzak achterin en wilde instappen " Thats dliverseat sir' Och ja! Alles gaat hier andersom!

We reden de parkeergarage uit en het getoeter begon letterlijk na 5 sec al! Ook de zweetlucht van de chauffeur waaide door de auto. Ik deed het raampje maar even open. Eenmaal op de snelweg rookten en praatte we wat. Hij kwam uit Punjab, het Noorden van India en had een gezin met 3 kids.
Plotseling een file. Ongeluk. In de file werd het weer chaotisch. Grote bussen verdrukten kleine bussen, autos gunden elkaar ook geen ruimte en de motoren slingerden er tussendoor. En toeteren, uiteraard... We passeerden de aan gort gereden auto. Hele kleine kans dat de bestuurder dit had overleefd schatte ik zo in. Er lag ook een helm naast...Welkom in Delhi.

Ik moest nog geld pinnen dus we stopten bij een pinautomaat. In het hokje lag een man op de grond te slapen. Ik wilde hem eigenlijk nog wakker maken en zeggen dat dit we dit in Nederland niet doen. Toch maar niet gedaan ;-) Ik liep terug naar de auto en wat ik op de heenweg naar de automaat niet rook, rook ik nu wel! Een zure lucht die diep doordrong tot in mn hersenen. Het kwam denk ik van een berg afval die om de hoek lag te wachten tot het vanzelf opgerot was.

We reden verder Delhi in. Alles leek nog gewoon op een grote stad zoals er zoveel zijn in op deze aardbol. Rotondes, stoplichten etc. Niet gek veel later kwamen we aan in Paharganj. Een van de wijken met vele hostels e.d. De wegen zitten vol met kuilen, winkeltjes lijken zo in elkaar te donderen van ellende en uiteraard de koeien, wat dan toch wel weer gaaf is.

Inchecken in mn hostel verliep vlotjes. Mn kamer is prima. Het bed ook. Heb ik even getest met een 4 uur durende slaap. Toen ik wakker werd regende het pijpestelen. Kak... Maar even gedouched en naar buiten. Maar echt veel lol valt er niet te beleven
met dit pleuresweer dus vandaar alvast een berichtje.

Ik heb best wel trek, maar heb in het korte rondje wat ik gelopen heb nog geen plek gezien waar ik gerust wil gaan eten. Das altijd wel even lastig ( voor mij dan ) in het begin. Komt wel goed.

Kortom : Ik ben veilig aangekomen!

Gegroet!

  • 19 September 2010 - 07:25

    @martijnbikkel:

    Klinkt goed man! Eet smakelijk zometeen...

  • 19 September 2010 - 08:13

    Broer:

    stank,dodelijke verkeersongelukken,koeien op de weg,onbetrouwbaar eten... Belooft een mooie reis te worden. Regen? Geen smoesjes. Hup de deur uit!

  • 19 September 2010 - 08:32

    Bert:

    Hup Jel, geen gezeur over het weer. Avonturen wilen we horen!
    (Hier is het droog).
    Veel plezier!

  • 19 September 2010 - 08:42

    Hildamania:

    Haha, klinkt heerlijk allemaal! ;-)

    Even acclimatiseren en dan genieten!

    Eet smakelijk! (tip; wit brood eten bij alle gerechten! Neemt veel vetten op waardoor je er welicht iets beter tegen kan..)

    Liefs!

  • 19 September 2010 - 08:55

    Ma:

    Wat zijn Bert en Jas weer hard voor je-neem maar lekker de tijd om te acclimatiseren hoor!

  • 19 September 2010 - 09:06

    Ron En Ola Sparreboom:

    Ik weet niet waar die mensen hiervoor over zeuren, want voor mij klinkt het nu al best avontuurlijk. :)
    Dus: vooral zo doorgaan!
    We wachten op het volgende verhaal en vooral op de FOTO's!
    Veel plezier!!!
    Groetjes van de sparries

  • 19 September 2010 - 09:17

    Wendy :

    klinkt erg spannend allemaal.... veel plezier..

    groetjes Wendy

  • 19 September 2010 - 09:23

    Thirz:

    Haha vanaf regel 1 zit ik er al weer helemaal in...! Genieten! Maarre toevallig slapen er in mijn portiek ook wel eens van die wel riekende medemenschen, dus dat vond ik wel weer herkenbaar...:s

  • 19 September 2010 - 09:35

    Ramon:

    Wat kan jij het toch steeds mooi vertellen! graag een dagelijkse update :)
    have fun!!

  • 19 September 2010 - 10:13

    Lizanne:

    Klinkt spannend Jelmer! Toch vervelend dat wij het nu, na die herfstbuien van afgelopen tijd, zonnig en droog hebben. Dat sturen we wel even jouw kant op. Misschien zien de eettentjes er dan ook wat apetijtelijker uit ;-)

  • 19 September 2010 - 12:21

    Eggh:

    Enjoy!

  • 19 September 2010 - 14:56

    Rage:

    Beter dat je veilig bent aangekomen!!!!

    Hmmmm dounut.

  • 19 September 2010 - 15:48

    Koosenleen:

    wwwwwwwwwwwij gaan zo beginnen aan een heerlijke hap. Net uitslagen Feyenoord verloren van Ajax jammer he
    Vandaag geen sms van ronald en lenette ik denk verdlaat op de muur
    jammer gr kel.

  • 19 September 2010 - 16:08

    Annemiek:

    En...al gegeten? ;-)

    Wat een leuk verhaal alweer! Geniet ze!

  • 19 September 2010 - 16:16

    Rogier:

    Ik zeg CURRY!!!!!!

  • 19 September 2010 - 17:08

    Jorn:

    Je bent er net en hebt al wat meegemaakt! Heel benieuwd naar het vervolg van de reis!

  • 19 September 2010 - 18:03

    Tim:

    Hey kale,
    have fun!
    Groeten uit Apeldoorn

  • 20 September 2010 - 11:04

    Natja:

    Gelukkig heb ik je ruim voor vertrek goede reis gewenst, want op de dag zelf was ik het vergeten. Maar het heeft geholpen je bent goed overgekomen :-)

  • 20 September 2010 - 21:41

    El Martydor:

    Hey die Jel,
    goed te horen dat je weer goed bent aangekomen. (hmmm...lekkere zin weer...te vaak goed in die zin en het woordje aankomen is ook niet leuk voor jou. Net nu je nog niet gegeten hebt
    ;-) ) Maar alweer tof verhaaltje zeg...keep up the good work! Enjoy!!!!

    Grtz!

  • 21 September 2010 - 09:06

    Anne:

    Hey,

    Hopenlijk worden je volgende avonturen leuker ;-) En nog 23 dagen om ze te beleven zag ik! Have fun!!! :-)


  • 21 September 2010 - 12:53

    Broer:

    SMS ontvangen van Jelmer. Samenvatting: Zit nu in Varanasi. Cultuurschok. Ga met georganiseerde tour mee.

    10 jaar geleden was ik zelf de eerste paar dagen ook zwaar onder de indruk van de nieuwe ervaringen. Je kan je gewoon niet voorbereiden op India. Herkenning. 't Is geen snoepreisje door China of Thailand!

  • 24 September 2010 - 06:38

    Jgsr:

    sta niet op de maillijst en was jjg als adres vergeten. Vind het prachtige verhalen die altijd weer boeiend zijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelmer

Heerlijk een aantal weken onderdompelen in totaal iets nieuws. Onbekende omgeving,mensen,slaapplekken,vervoersmiddelen,eten,gebruiken,taal etc.. maar vooral plezier tijdens het reizen :)

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 100752

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 12 Oktober 2018

Iran

29 Oktober 2017 - 17 November 2017

Noord Oost China

18 Oktober 2013 - 18 Oktober 2013

Kiwi's en geisha's.

28 Oktober 2012 - 23 November 2012

India. Deel 3.

25 September 2011 - 20 Oktober 2011

Tòch weer India..

18 September 2010 - 07 Oktober 2010

India

21 Mei 2010 - 24 Mei 2010

Weekendje Barcelona

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

China

01 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Hongkong en Thailand

Landen bezocht: