Change of plans... - Reisverslag uit Udaipur, India van Jelmer - WaarBenJij.nu Change of plans... - Reisverslag uit Udaipur, India van Jelmer - WaarBenJij.nu

Change of plans...

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

02 Oktober 2010 | India, Udaipur

Vanaf dag 1 was het wennen, flink wennen. Na verloop van tijd kwam ik er langzaam maar zeker wel in voor een groot deel. Sinds de laatste week bleef ik echter flink zweven tussen het naar mn zin hebben en totaal niet naar mn zin hebben. Maakte ik de verkeerde keuzes qua plaatsen die ik bezocht? Daarbij kwam dat ik bijna nergens medereizigers ontmoette en als ik dat deed moesten of zij diezelfde of volgende dag weg of ik. De onmoetingen waren steeds van korte duur. Niet echt heel erg gezellig dus.

Ik werd gek van de drukte overal en de rust hoopte ik in Pushkar te vinden. Het zou daar erg gezellig zijn. Dat vond ik voor een deel. Ik ontmoette daar dus Lisa, die diezelfde avond zou vertrekken en een dag of 2 later weer naar huis zou gaan. Ik werd erg jaloers daarop. Maar opgeven wilde ik niet. Ik gaf mezelf de kans om in Udaipur het reizen weer verder op te nemen. De sleeperbus hakte er nogal in en gisteren was ik helemaal gebroken. Zelfs wat grieperig was ik. Toch ging ik het stadje in. Op zoek naar mensen. Maar bij elk restaurantje waar ik kwam was het simpelweg leeg. Deprimerend bijna. Ik ging even aan het water zitten. Relaxen. Komt er een Indier naar me toe. Het praatje begon gezellig over van alles en nog wat. Totdat er op een gegeven moment het woordje ' tailorshop' en de zin ' wanna have a look sir?' voorbij kwam. Toen brak er wat bij me. Kan ik dan gvd nooit als niet-geldboom aangezien worden? Alle frustraties kwamen ineens boven van dit land. Blijkbaar kan ik niet tegen India. Ik heb de 5 a 6 bijna-ongelukken nooit verteld, maar die waren er wel degelijk. Voornamelijk op de snelweg heb ik de chauffeur tot 3x toe moeten waarschuwen voor een vrachtwagen oid die tegen de richting in aan kwam denderen. Etc etc etc...India vreet energie bij me.

Gisteravond lang na zitten denken. Wat moet ik nu doen? Naar Goa? Naar China? Naar Thailand? Naar Ladakh? Of in het extreme geval naar huis... De enige optie waarbij ik een relaxed gevoel kreeg was de laatste : Naar huis. Vandaag de knoop doorgehakt na een goede nachtrust. Ik ben er gewoon klaar mee. Het voelt ergens zwak. Maar het voelt gewoon het beste. Ik heb zin om iedereen weer te zien. Voor mijn gevoel heb ik mn best gedaan. Kheb veel gezien, maar ik ben op. Er klaar mee.

5 Oktober vlieg ik naar Delhi,treinen waren helaas allemaal volgeboekt. Ik ga daar maar een avondje flink de beest uithangen ofzo, ik zie het wel. 7 Oktober om 0215uur vlieg ik naar Amsterdam.Een week eerder dan de bedoeling was. Ben daar diezelfde datum om 1030uur. Misschien baal ik wel ontzettend als ik weer op mn flatje ben. Kan het me niet voorstellen. Mn slaapkamer kan een flinke pimp gebruiken dus daar heb ik dan nog ruim de tijd voor om te fixen!

Ik heb het geprobeerd, maar India is het niet voor me...Jammer, maar helaas!

Tot gauw mensen!

  • 02 Oktober 2010 - 12:13

    El Martydor:

    Hey Jel,
    jammer te horen dat India niet het land is gebleken waar je op hoopte. Maar je gevoel volgen is denk ik per definitie een goed iets. Enjoy your paintjob! ;-)

    Grtz,
    Marty S.

  • 02 Oktober 2010 - 12:13

    Thirz:

    Denk dat je de juiste keus hebt gemaakt...Succes met de laatste loodjes cu soon..

  • 02 Oktober 2010 - 12:28

    Dayenne:

    Zo te lezen heb je alle opties bekeken en echt veel moeite in je reis gestopt. Zwak is het dus zeker niet, Jelmer! Goede keus & weer wat geleerd èn niet te vergeten; een heleboel nieuwe dingen gezien & ervaren (ook al waren dat niet altijd de leukste).
    Liefs!

  • 02 Oktober 2010 - 12:29

    Debby:

    You hate it or you love it. Ik begrijp je keuze volledig! Ik vond een week afzien daar ook wel genoeg. Nog even volhouden en goede terugreis!

    ps. Delhi-tip: er zit een Tibetaans kamp net buiten de stad, misschien brengt dat je nog wat rust! Je kunt daar ook overnachten.

  • 02 Oktober 2010 - 12:44

    Anneke:

    Hey, ik miste je al maar had geen idee dat je op reis was. Jammer maar als t niet goed voelt, moet je niet doorzetten. Was te vakantie of heb je echt dingen opgezegd?

    Veel sterkte nog de laatste dagen. @anneeke ofte wel anneke

  • 02 Oktober 2010 - 12:50

    Ramon:

    Altijd je gevoel volgen vriend, niet alle trips die je maakt zijn voor je weggelegd. Hou nog ff vol en een fijne terugreis. Ik zal eens kijken of er een Asianparty in de aantocht is voor ons :) Wan an

  • 02 Oktober 2010 - 13:08

    Ron & Ola:

    He Jelmer,
    Goede beslissing hoor!
    Vind het eigenlijk best knap dat je die knoop zo durf door te hakken. Het is dus eerder moedig dan zwak...
    En een voordeel: straks kan je de hele week de beest uithangen zonder dat je de dag daarop moet werken (en dus te laat bent he he he ;)) Ron wil je vast wel een keertje daarmee helpen :)
    Maak er nog wat leuks van de laatste dagen en kom dan heelhuids naar huis!
    Groetjes, Ron en Ola

  • 02 Oktober 2010 - 13:10

    Carlien:

    Hey Jelmerrrrrr,

    Kom maar snel naar huis! Krijg je een lekker koud biertje van me!

    Sterkte met de laatste loodjes!

  • 02 Oktober 2010 - 13:42

    Broer:

    Vette pech dat je zowel geen rust als reisgenoten hebt kunnen ontmoeten. Van die Indiërs zul je dat niet krijgen.

    My best bet zou zijn om de laatste week in Dharamsala door te brengen. Hoofdstad van de Tibetaanse monniken en de Dalai Lama. In de bergen. Meer rust.

    Maar ik kan me voorstellen dat je het helemaal er mee gehad hebt. Dan is het een prima keuze om een weekje eerder terug te komen.

  • 02 Oktober 2010 - 14:11

    Anna:

    Hi Jelly,

    Fijn dat je weer thuiskomt! de vriezer puilt uit zonder jou in NL!

    Greetz Eg en An

  • 02 Oktober 2010 - 14:27

    Merle:

    aai over je bol!

    x

  • 02 Oktober 2010 - 16:07

    HildaMania:

    Je kwam, je zag en overwon!! Je onderneemt zo'n reis voor jezelf en niemand anders!! En jou geluk, rust en gemoedstoestand staan voorop!

    Fijn dat je weer thuis komt!

    Liefs!

  • 02 Oktober 2010 - 17:23

    Rage:

    Hardstikke stoer dat je toch in India bent!!!! En je bent een hoop ervaringen rijker! Dus armer ben je er niet van geworden. ;)

  • 02 Oktober 2010 - 19:39

    Annemiek:

    Lieve Jelmer,

    Goed dat je dit doet; juist doen waar jij je goed bij voelt!

    En...er staat straks een borrel voor je klaar! :-)

    X

  • 02 Oktober 2010 - 21:57

    Jgsr:

    je hoeft je niet te verantwoorden. Je moet doen wat je zelf het beste vindt.Weer een ervaring rijker.

  • 03 Oktober 2010 - 05:15

    Wendy:

    Goede reis terug.....

  • 03 Oktober 2010 - 08:17

    Vincent:

    Heel jammer,jelmer dat de verwachtingen toch anders waren,wat je hebt gehoopt,kom maar lekker naar huis ,krijg je een biertje,of 10,dat is beter tussen dat volk in te zitten,en op de rivieren wijk is het nog niet zo slecht,goede reis terug.
    Groet vincent

  • 03 Oktober 2010 - 12:34

    Jorn:

    Jammer man. Heb je het toch nog drie weken vol gehouden.

  • 03 Oktober 2010 - 13:54

    Tante Leen:

    lieve jelmer,jammer,het eerste negatieve bericht,wat we ooit van je lazen.maar neem van je ouwe tante aan,je eerste gedachten zijn meestal de besten,dus zul je wel goed hebben gekozen...we wensen je een goede reis en er zullen velen zijn,die blij zijn,dat je weer terug bent,met een ervaring rijker.lieve groeten,oom koos en tante leen.

  • 03 Oktober 2010 - 14:36

    Natja:

    Geen zwaktebod maar een volwassen besluit. Als het niks voor je is, waarom zou je daar dan nog tegen heug en meug blijven zitten. Oost weg, thuis best. Goeie terugreis.

  • 04 Oktober 2010 - 05:13

    Ma:

    dag lieve jel,daar ben ik nog even na onze smsjes---
    wat een hartverwarmende reakties van iedereen-die zullen je goed doen!
    maak nog iets moois van de komende dagen-ook ik kijk uit naar je thuiskomst-
    ga nieuwe auto kopen-interesse in het gele monster??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelmer

Heerlijk een aantal weken onderdompelen in totaal iets nieuws. Onbekende omgeving,mensen,slaapplekken,vervoersmiddelen,eten,gebruiken,taal etc.. maar vooral plezier tijdens het reizen :)

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 100780

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 12 Oktober 2018

Iran

29 Oktober 2017 - 17 November 2017

Noord Oost China

18 Oktober 2013 - 18 Oktober 2013

Kiwi's en geisha's.

28 Oktober 2012 - 23 November 2012

India. Deel 3.

25 September 2011 - 20 Oktober 2011

Tòch weer India..

18 September 2010 - 07 Oktober 2010

India

21 Mei 2010 - 24 Mei 2010

Weekendje Barcelona

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

China

01 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Hongkong en Thailand

Landen bezocht: