Varanasi part 2 - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Jelmer - WaarBenJij.nu Varanasi part 2 - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Jelmer - WaarBenJij.nu

Varanasi part 2

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

22 September 2010 | India, Vāranāsi

Weer een verslagje dan...

Vandaag was eindelijk de eerste dag dat ik me lekker voelde. Wennen in India is een niet te overkomen iets, althans voor mij.

De boottocht vanochtend was leuk en indrukwekkend. Bizar dat de mensen hier zich vol overgave in die gore Ganges werpen, hoe hoe heilig die ook is. Het was gezellig met de 2 Oostenrijkse meiden die ik wederom trof. Jammer dat ze vanmiddag vetrokken naar Agra. Facebook is daarvoor toch wel weer handig dan!

Na de boottocht nog een uurtje door de stad gereden met mn chauffeur, wat uiteindelijk niet de moeite waard was. Wel is het mooi om te zien hoe de stad tot leven komt. Met name de schoolgaande kids die keurig gekamd in witte schoolpakjes met zn 11'en in een tuktuk gepropt zitten. Of bij hun vader achterop de motor zitten.

Eenmaal terug in mn saaie hotel gedouched met warm water. 3 Dagen een koude douche is best te doen, maar een warme is toch ook wel eens lekker. Ontbijtje gedaan en toch nog maar even slapen. De avond ervoor 1 liter Kingfisher naar binnen slurpen en weinig slapen icm veel indrukken wordt je toch wel moe van. En om 5uur opstaan merk je dan wel. Rond 12uur werd ik wakker door de wekker die ik gezet had. Direct hoor je weer het lawaai van de stad. Snel kreeg ik ook weer het gevoel wat ik al 3 dagen heb. De weerzin om je erin weer in te storten. Het klinkt heel verwend maar voor sommigen komt het misschien bekend voor. Tuurlijk mezelf naar buiten gegooid en mn weblog geupdate. Tikkie later relaxed op een trappetje mensen zitten kijken. Ik besloot naar de Ganges te lopen en opeens merkte ik dat ik me een stuk beter voelde. De irritatie die ik voelde wanneer je voor de zoveelste werd aangeklampt door verkopers boeide niet meer. Ik maakte er gewoon een spelletje van wat op eerdere trips ook altijd werkte ' Hello hello, want boatride sir' , ' hello hello, Silkshop sir' ' hello hello, where you from sir?' Die laatste vraag beantwoord ik af en toe met ' India sir, and you?' Daarmee houdt het soms wel op, soms ook niet...

Ik liep richting de Ganges en langs wat kraampjes waar ze kettingen en armbandjes verkochten. De verkoopster was er nog niet, maar toen ze me zag rende ze naar me toe. Ik maakte me klaar voor wederom een onderhandelingsmomentje. Ik koos 2 armbandjes uit en een ketting die naar Sandalwood ruikt, net als de wierook. 20 Rupees zei ze. Das tuurlijk geen geld en gaf 50 Rupees. Ze gaf me 30 terug en een armbandje gratis erbij. Erg lief! Zojuist liep ik er weer langs en allebei zwaaiden we vriendelijk.

Eenmaal op de ghat ging ik wederom even zitten, met een flesje sinasappelsap en een rokertje. Simpelweg mensen kijken. In die 20 minuten dat ik er zat heb ik minimaal 7x verteld dat ik uit Holland kwam, 2 dagen hier was, morgen weer wegging en dat ik totaal 4 weken in India ben. Ze vragen allemaal hetzelfde. Maar het irriteert niet meer. Er kwam een oudere man aan en die wilde me een hand geven. Jup, doen we dus maar niet meer want toen ik weigerde was de massage maar 10 Rupees. Die had ik gisteravond al gehad.

Ik stond op, graptte wat met Japanners die het tafereeltje ook voor hun kiezen kregen. Ik liep een smal gangetje in, lees doolhof. Talloze winkeltjes, internetwinkeltjes, mensen uiteraard en hier en daar een koe. Daar moet je je soms wel even langs wurmen. Ik kwam een klein ' cafeetje' tegen en liep naar binnen. Wederom vol met Japanners. Die zijn er hier veel trouwens, inclusief hele groepen met mondkapjes. Wat soms te begrijpen is, maar het blijft er lachwekkend uitzien. Ik bestelde een thee ( chai ) Helaas, geen melk, dan maar zwart met een flinke berg suiker. Moest er wel 45 min op wachten. Maar ik had de tijd. Ik houd ook een 1.0 dagboekje bij dus ik schreef maar even wat op. Thee kwam, dronk het op betaalde de 10 Rupees en liep weer wat verder. Omdat het al wat donker begon te worden ging ik toch maar weer terug.Morgen wederom daar even kijken.

De ceremonie van gisteravond kon ik vanaf de boot niet zo goed zien, dus ik besloot het vanaf de wal te gaan bekijken. Toen ik die kant op liep lag er naar mijn idee een dode langs de kant van de weg. Stijf als een plank, toch nog half gebogen over een zak met onbekende inhoud, ogen half open en de vliegen rond zn gezicht...bizar...

Niet gek veel later begaf ik me weer tussen de hordes mensen, ' heiligen' , wierooklucht en geklingel van bellen. Een klein meisje kwam naar me toe met de vraag of ik kleurenpoeder in kleine flesjes wilde kopen. Je weet wel, van dat poeder wat je ook met Kerst gebruikt om iets op de ramen te kliederen. Ze was slim, grappig en sprak verdomd goed Engels. Het werd een leuk spelletje. Ik wilde het best kopen maar niet voor 100 Rupees. Dus ik begon bij 20. Nee, dat werd 'm niet, zoals verwacht. 80 bood ze. Nope, ik naar 30 dan. 70...40...we kwamen op 50. Deal! Maar ze had nog wat. Ansichtkaarten... nee nee, zei ik. Die maak ik zelf wel. ' Why?'... Because i like to do that' . 'why? You : kijken kijken , niet kopen?'. Tering, dat zinnetje is dus zelfs hier bekend!!' . We grapten en grolden nog wat maar de kaarten mocht ze houden. Uiteindelijk kreeg ze me zover om voor 50 rupee extra het hele doosje kliedergedoe te kopen. Mn hele hand zit er nog onder als demonstratie van haar.

Morgen nog 1 dagje hier. Savonds rond 22uur wordt ik naar het station gebracht waar ik de trein pak naar Sasi. Ritje van 7 uur, daarna dus een lokale bus pakken naar Khar...nog wat...Naam even kwijt.

Er komen weer wat fotos, inclusief een paar van Delhi ik eerst niet geupload kreeg! Voorlopig even geen berichtje meer. Een overflow gaat ook vervelen ;-)

Gegroet en hopelijk alles goed daarzo!!


  • 22 September 2010 - 14:25

    Broer:

    Mooi, he. Die zooi daar.

  • 22 September 2010 - 14:30

    Ventje:

    Lieve Jelmer....kijk je uit voor die vrouwen met een rode punaise tussen de wenkbrouwen ! Goed goan man !

  • 22 September 2010 - 14:32

    Kai:

    Pas maar op dat je niet te lang moet wennen, voor je het weet zit je weer thuis en moet je daar weer aan wennen ;)

    Have fun!

  • 22 September 2010 - 14:50

    Jorn:

    Kijken, kijken niet kopen! haha.

  • 22 September 2010 - 14:59

    Rage:

    Hahahaha, beter dat de irritatie al weg is. Anders duurt zo'n vakantie nog wel heel lang!

  • 22 September 2010 - 16:24

    Ron En Ola:

    Klinkt goed allemaal! fijn dat je je draai begint te vinden daar. Ik kan me voorstellen dat het aan begin een beetje wennen is.
    Mooie foto's!
    Geniet!

  • 22 September 2010 - 17:23

    Sabine:

    Tof om je (voor mij onvoorstelbare) belevenissen te lezen, met prachtige foto's ter illustratie. Dus zo is India... pff heftig hoor. Veel plezier op tour!

  • 22 September 2010 - 17:34

    Merle:

    COOLE PICS!

  • 22 September 2010 - 17:41

    Lappo:

    Gaaf je verhalen!!

    Wat zijn die mensen daar toch mooi, echt geweldig. Ik kijk uit naar nog meer foto's van de mensen daar. Gewoon schieten hoor die plaatjes, vinden die mensen niet erg. Sommige weten waarschijnlijk niet eens wat je in je hand hebt ;-)

    Veel plezier nog!!

    liefs

  • 22 September 2010 - 19:28

    Pris:

    Ik vind de foto's mooi hoor!!! En leuke verhalen... toch erin trappen hè bij kleine meisjes :P. Hahahaha! Rustig aan, let goed op jezelf en enjoy!!!

  • 22 September 2010 - 22:31

    Hildamania:

    Nice pics buurman!!

    Zo ken ik je weer!
    ;-)

  • 23 September 2010 - 07:35

    Debby:

    WAUW! Wat een fantastisch mooie foto's!

  • 25 September 2010 - 11:14

    Tante Leen:

    lieve jelmer,weer een leuk bericht ontvangen.maar ik ben blij met oom koos 4 hoog achter te zitten tussen de bejaarden,lekker veilig,maar somsook wel moeilijk.tot de volgende tekst,gegroet koos en leen.

  • 26 September 2010 - 12:54

    Eggh:

    Vette foto's!!!!!

  • 26 September 2010 - 12:55

    TELEDUMP RULES:

    JELMER BELLEN met je Mobiel (NOKIA)
    09001533P00919695992926

    ZIE WWW.TELEDUMP.NL

  • 27 September 2010 - 10:07

    Natja:

    Vlot geschreven. Zo vlot dat ik het niet eens kan bijbenen. En de foto's die je al hebt zijn trouwens supermooi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelmer

Heerlijk een aantal weken onderdompelen in totaal iets nieuws. Onbekende omgeving,mensen,slaapplekken,vervoersmiddelen,eten,gebruiken,taal etc.. maar vooral plezier tijdens het reizen :)

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 100780

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 12 Oktober 2018

Iran

29 Oktober 2017 - 17 November 2017

Noord Oost China

18 Oktober 2013 - 18 Oktober 2013

Kiwi's en geisha's.

28 Oktober 2012 - 23 November 2012

India. Deel 3.

25 September 2011 - 20 Oktober 2011

Tòch weer India..

18 September 2010 - 07 Oktober 2010

India

21 Mei 2010 - 24 Mei 2010

Weekendje Barcelona

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

China

01 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Hongkong en Thailand

Landen bezocht: