Verslagje kampeertocht - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Jelmer - WaarBenJij.nu Verslagje kampeertocht - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Jelmer - WaarBenJij.nu

Verslagje kampeertocht

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

10 Januari 2010 | Nederland, Deventer

Door alle bezorgde reacties (dank!) en 'voor gek-verklaringe' , leek het mij wel leuk om een verslagje te schrijven van afgelopen avond/nacht.

Rond een uurtje of 19uur gisteravond verzamelden we allemaalbij Edwin. Uiteindelijk bleek er nog een 4e persoon mee te gaan die ook wel zin had in een nachtelijk kampeeravontuur. Alledrie hadden al ruime ervaring met dit soort tochten vanwege hun scouting-verleden. Vincent teert daarbij nog steeds op zijn marinierservaring ;-)

Edwin had ipv een rugzak een slee met daarop zn spullen. Iets wat best handig lijkt en ook wel is, maar dan moet er wel altijd sneeuw zijn om dat ding te laten glijden.
Goed gemutst, letterlijk en figuurlijk vertrokken we.

Onderweg gezellig beetje kletsen, al banjerend door de sneeuw. Door alle kleding ( thermo,longsleeve, trui,jas...en thermo, broek, regenbroek ) was het absoluut niet koud. HEt was eerder warm! Edwin waarschuwde al dat wanneer je gaat zweten je dan beter wat uit kan doen ivm onderkoeling. Iets wat gelukkig niet zou gebeuren.

We liepen door Diepenveen richting Averlo ( als ik het goed heb ) door bossen met veel sneeuw dat nog ongerept was onder het genot van af en toe een flinke wind wat het dus wat zwaarder maakte, althans voor mij. Gelukkig al dik een week gestopt met roken dus dat voordeel had ik dan wel! Zodra we langs wegen liepen kon je af en toe mensen zien kijken naar ons : 'Wat dóen die mensen daar ??! ' Ja, 4 gasten volgepakt met rugzakken e.d. in die wind en sneeuw kan dat ook alleen maar oproepen! :) Wat dan gelijk weer een extra stimulans geeft om stug door te gaan.

Na dik 1,5-2uur lopen begon ik het wel te merken in mn benen. Steken erin en zwaar voelden ze aan. Het einde mocht op dat moment wel komen. De rugzak voelde ook wat zwaarder.
Een minuut of 20 later waren we op de plek. Die middag hadden we al wat hout neergelegt en de tent ook alvast. Nu maar hopen dat alles er nog lag!

We liepen het bos in en opeens zag ik een vaag lichtje, vlakbij de plek waar we een vuurtje zouden gaan maken... De andere 3 zagen het wat eerder en liepen er al naartoe. En wat bleek ? Iemand anders was op hetzelfde idee gekomen om die nacht het bos in te duiken met een tent! Het bleek een oude bekende van de andere 3 te zijn ( scouting ) Het was een moeder met haar zoon! Zij een jaar of 35 en het jochie een jaar of 8! Hoe grappig maar toch ook bizar :)

Ze had al een vuurtje gemaakt iets daarvoor dus ons vuur ( het hout lag er allemaal nog ) was zo gepiept! De tent stond ook binnen 10 minuut! Ideaal. Daarna dus lekker met een drankje en geklets spareribs en ander vlees bakken boven het kampvuur. Dit alles ging tot een uurtje of 01uur snachts door. Tijd om te gaan slapen....helaas heb ik Vincent en Edwin nogal uit hun slaap gehouden door mn gesnurk! "Jij gaat nooit meer mee!!" hoor ik Edwin nog zeggen :-) Nico sliep buiten in zn eigen provisorische tent gemaakt dmv zeil en wat touwen gespannen rondom een paar bomen. Respect!

Sochtends broodjes, ragout, koffie. Zooi opruimen en inpakken weer op naar huis. De weg naar huis vond ik pittig. Hetzelfde gevoel als de laatste 30 min van de tocht op de heenweg, had ik nu na 30 min al. Onderweg nog een pauze gehouden en middels het fornuisje op spiritus nog wat hamburgers gebakken langs de kant van de weg! Erg leuk!! En lekker ;) Al mistten we wel de curry en mayo ;)

Leuke en 'bijzondere'dingen maak je onderweg ook mee : Een auto die voorbij rijdt met daarin allemaal verklede mensen die ons net zo aangapen als wij hun, je ziet een boer in zn zwembroek in zn hottub springen dat op het erf staat ,een stuk of 7 reeën voorbij rennen, een aantal medewandelaars die opbiechten sochtends "heerlijk naakt in de tuin in de sneeuw rollen" ( echt waar!!! ) Moet nog lachen om Vincent zn opmerking daarover even later " dat soort mensen moeten ze oppakken!!" :D

Buiten dit alles kan ik mij niet meer herinneren wanneer er voor het laatst zoveel sneeuw in NL heeft gelegen. Vaak liep je echt tot ruim boven je enkels in de sneeuw. Het kan gelukkig dus toch nog.

Eenmaal terug op de verzamelplek gingen Vinnie en ik er direct vandoor, op weg naar ons eigen huis.

Ik moest mijzelf echt letterlijk de trap opsleuren, maar wel met een voldaan gevoel!! Het was een leuk avontuur! Niet willen missen!

Onder de foto's nog een paar videos.

• 10 Januari 2010 - 17:03

Ramon:

dit is echt te gaaf om te zien en te lezen!
    dat moet een leuke ervaring zijn geweest zeg:D... zoiets is ook alleen gaaf in de winter hé? !! spreek je laters gozer
    Wan an!

• 10 Januari 2010 - 17:54

Ron En Ola Sparreboom:

Het klinkt allemaal super avontuurlijk! Blij dat je het overleefd hebt ;)

• 10 Januari 2010 - 17:57

Nanette:

Respect dude! Ik krijg het al koud als ik naar de foto's kijk.
    Is het lekker zo'n egel? ;)
    Was dat Vinnie weer die moest schijten in dat laatste filmpje? :)

• 10 Januari 2010 - 17:58

Nanette:

ps: Je hebt toch geen gele sneeuw gegeten? ;)

• 10 Januari 2010 - 20:47

Rage:

Gekke Hollanders hahahahahaha

• 10 Januari 2010 - 23:47

Jasper:

Blijkbaar hoef je dus helemaal niet naar de andere kant van de wereld om avontuurlijke dingen mee te maken. En nog zéér CO2-neutraal ook! Chapeau!

• 11 Januari 2010 - 09:37

Rob:

Beetje gestoord maar jullie zijn helden!

• 12 Januari 2010 - 17:56

Greetz Uit Apeldoorn:

Hoezo ben ik niet uitgenodig?!

• 22 Mei 2010 - 05:53

Margaret:

Wow... camping in the cold snow, you're brave... batter you than me. Hope all is well. talk again soon.