Laatste bericht vanaf Koh Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jelmer - WaarBenJij.nu Laatste bericht vanaf Koh Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jelmer - WaarBenJij.nu

Laatste bericht vanaf Koh Chang

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

14 Oktober 2008 | Thailand, Bangkok

Jo !!


vandaag lekker de hele dag niets gedaan, eigenlijk net zoals gisteren! UUrtje of 2 op strand
liggen bakken en volop zweten. Vet warm, maar flink bijgekleurd! Zag op een gegeven moment
dikke grijze wolken aankomen, dus werd tijd om snel even in zee af te koelen, voor hoever
dat kan met water van volgens mij zo'n 25graden! Op het moment dat ik in mn huisje kwam,
begon het te stortregenen voor een minuut of 10 en daarna was het ook weer afgelopen.

Na een lekkere koude douche een vlucht geboekt voor morgenavond naar ChiangRai. Ik merk dat
ik het soms moeilijk vind om een plek te verlaten en naar een andere plek te gaan. Zal wel
zijn omdat je dan moet wennen aan de nieuwe omgeving waar je naartoe gaat. Ik noem et maar
een luxeprobleem :) Maar heb er wel zin in! In ChiangRai en omgeving is veel te zien. Je kan
daar een fiets huren
en daar de bekendste tempels bekijken. Er zijn er naar schatting zo'n 350!! Dus ja...zal er
toch wel eentje kunnen vinden lijkt me ?? Verder kan je naar de GoudenDriehoek waar je de
landen Laos,Thailand en Birma ( Myanmar ) kan zien. De naam is zo omdat hier vroeger de
opiumteelt weelig tierde en er met goud betaald werd. Tegenwoordig is dit wat minder, maar
nog steeds aanwezig. Mooie parken, bergvolkeren, nachtmarkten ( waar niet in ZO-Azie )

Het feestje gisteravond was erg gezellig. Buiten op et strand kon je zitten in van die
rieten loungezitjes en een waterpijp roken. Binnen was er een foute live-band. Ik kwam daar
een jongen tegen die ik op de ferry tegenkwam. Met hem was Thaise gozer die zn eigen tattoo
shop heeft. De jongen van de ferry vertelde dat er nog een vriendin van hem kwam en dat bleek
Jo van mn guesthouse te zijn! Grappig en erg gezellig! UUrtje of 3 was ik thuis...

Morgen dus om 9uur met de minibus vanaf Koh Chang naar et vliegveld. Ideaal, dus geen gedoe
in Bangkok. Tis hier mooi geweest, compleet relaxed en tijd om te gaan. Weer lekker om
morgen onderweg te zijn naar iets nieuws!


@ Natja : ja, was een termietenheuvel. Flink he ? De basilicum nog gezien?

@ Anne : Lukt het verschonen een beetje ? Ze zeggen dat je het van je eigen kind niet ruikt,
maar dat geloof ik nooit zo :) Hopelijk alles goed daar!

@ Ventje : Wat is een KlinkThai ??? :)

@ Thirz : Soms beetje plannen :) ( en het is smeuieg op dit moment maar houd zich goed :) )


  • 14 Oktober 2008 - 12:51

    Wendy:

    Goede reis en ik kijk uit naar het volgende verhaal...:):):):):):):):)

  • 14 Oktober 2008 - 13:10

    VentjeI:

    Ik bedoelde met Klink Thai de collega van onze minister Klink , vriend van Horeca Nederland...ok ik weet het..je bent met vacantie!!! doei

  • 14 Oktober 2008 - 13:44

    El Martydor:

    Hey Jel,
    dat je wel reageerd over op mijn vragen over de brommer en over het bergop lopen en NIET of je die 2 hoertjes/sletten/anita's op de scooter hebt betaalt vindt ik verontrustend.HAHAHA...! Goeie reis en struikel straks niet over die tempes hè!

    Grtz,
    Marty S.

  • 14 Oktober 2008 - 13:45

    El Martydor:

    zorrie voor de tiepvauten in mein vorige beriggie! ;-)

  • 14 Oktober 2008 - 15:01

    Thirz:

    Lekker naar het noorden nu! Ben benieuwd hoe je het daar vind! Zal vast nog beter zijn! En uit je smsje begreep ik dat je daar toch al bleef en je flat maar gaat verhuren...vind vast wel een paar polen voor je! Betekend dat ik dan de planten ook nog moet verzorgen?? :-)

  • 14 Oktober 2008 - 16:50

    EGGH:

    LEKKER GOOS!

  • 14 Oktober 2008 - 20:32

    Natja:

    Dat was inderdaad een beste heuvel. Heb de basilicum over het hoofd gezien (shame on me), maar goed: ik herkende ook niet meteen de kikker in het oranje geheel. Hoe fout was de foute livemuziek? Hoog karaokegehalte?

  • 15 Oktober 2008 - 06:51

    Jasper:

    Ik mis nog een goed verhaal over een kampvuur, gitaarmuziek en die ene leuke dame. Kun je dat nog even verzorgen? ;-)
    Take care, Jasper

  • 15 Oktober 2008 - 10:24

    Ron:

    jelmer super buzzel
    Ziet er allemaal geweldig uit.
    Volgend jaar ook maar die kant op denk ik :)

    Mzzlll

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Jelmer

Heerlijk een aantal weken onderdompelen in totaal iets nieuws. Onbekende omgeving,mensen,slaapplekken,vervoersmiddelen,eten,gebruiken,taal etc.. maar vooral plezier tijdens het reizen :)

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 100780

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 12 Oktober 2018

Iran

29 Oktober 2017 - 17 November 2017

Noord Oost China

18 Oktober 2013 - 18 Oktober 2013

Kiwi's en geisha's.

28 Oktober 2012 - 23 November 2012

India. Deel 3.

25 September 2011 - 20 Oktober 2011

Tòch weer India..

18 September 2010 - 07 Oktober 2010

India

21 Mei 2010 - 24 Mei 2010

Weekendje Barcelona

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

China

01 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Hongkong en Thailand

Landen bezocht: