Geen Rai maar Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jelmer - WaarBenJij.nu Geen Rai maar Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jelmer - WaarBenJij.nu

Geen Rai maar Mai

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

16 Oktober 2008 | Thailand, Chiang Mai

Hey allen!

Na een dikke knuffel van Jo, afscheid genomen en met de bus naar het vliegveld dus. Tijdens het booken van de vlucht had ik mn 06 nummer ingevuld. Dat bleek een goed idee, want rond 12uur kreeg ik een sms dat mn vlucht van 20u naar 22u verzet was... Shit!! Ik kwam al om 15u op et vliegveld aan. Gaf me genoeg tijd om te kijken of ik mn vlucht nog kon veranderen. Dit kon gelukkig en om een lang verhaal kort te maken kwam ik om 2130u aan in ChiangMai ipv ChiangRai.

Op et vliegveld al een slaapplek gevonden in reisboek. De eigenaresse van dit guesthouse bleek in NL te hebben gewoond. Plus het feit dat hier alles tiptop was, een reden om hiernaar toe te gaan.

Met taxi hier naartoe en bij aankomst was alles donker. Ben ik wel goed hier??? Is dit de goede plek? Achterom gelopen en in een donkere hoek zag ik een tv aanstaan. Uit het niets verscheen er iemand. Ik vroeg aan hem ( kon em haast niet zien ) of dit de plek was die ik zocht. Kreeg geen antwoord...Hij pakte gelijk een sleutel van een kamer. Ok, prima dan. Liet me de kamer zien. Ook prima. ' How many Bahts a night?' vroeg ik. Geen antwoord..huh!!?? Hij wees naar iets en maakte een vaag geluid ' zzzhhhmmm' ofzo..Is die vent dronken?? Gek?? Hij bedoelde de airco. Dan liep hij weer naar binnen, buiten en ik snapte er geen hol van. Hij stond buiten en wederom vroeg of wat et kostte. Hij kon duidelijk geen Engels en maakte een gebaar van ' no no no' Gratis dan ofzo?? Vast niet :) Hij bood een biertje aan aan de bar. Had ik wel zin in. Toen maar naar mn kamer. Blijk een tv te hebben, met BVN en een zender met films met NL-ondertiteling. Voor 550 bahtjes blijkt de kamer te kosten. Das zo'n 9 euro per nacht.

Zojuist kennis gemaakt met de eigenaresse en spreekt goed NL. Ze is dus een Thaise. Haar man is NL en hebben sinds een jaar of 9 deze plek.Zelf opgebouwd. Superleuk! Aan et water, relaxed restaurantje. Je kan hier zelfs kroketten krijgen, maar dat slaan we dus lekker over.

Tis hier een stuk koeler dan in et zuiden en veel rustiger dan Bangkok.
Het eten schijnt in deze streek super te zijn, dus ben benieuwd.

Er staan hier fietsen die je gratis kan gebruiken dus ik ga zo iets heel vertrouwds doen in een onbekende omgeving. Ben benieuwd! Ik zei dat er in ChiangRai 350 tempels waren maar das dus in ChiangMai, haha!

Gisteravond dus een stukje van een film gekeken en vroeg me af welke zender dit is. Aan et einde van de film stond onderaan ' downloaded by...' Geen zender dus :D

We gaan een stukkie fietsen!!

Groet!


  • 16 Oktober 2008 - 04:54

    Nanette:

    Succes met fietsen, niet te hard de berg af scheuren hoor. :)
    Kroketten! :):):):) Hahaha, eet smakelijk en geniet maar lekker van de plaatselijke gerechten. Die kroketten smaken thuis toch beter!

    Viel spass!!

  • 16 Oktober 2008 - 07:12

    Jasper:

    Goed geregeld dat je een vlucht vroeger kon. Leuk dat je even belde. Met nadruk op 'even'! :-D

  • 16 Oktober 2008 - 07:32

    Kai:

    Laat de kroketten smaken :P het trouwens meestal leuk om laat bij een hostel/guesthouse aan te komen aangezien er dan alleen een nachtwaker zit die dus idd geen Engels spreekt :P

  • 16 Oktober 2008 - 08:15

    Thirz:

    Hahahaha, nou gelukkig kun je gaan en staan waar jij wilt, dus als er een vlucht om een of andere reden niet gaat...wat nog al eens voorkomt daar, boek je toch gewoon een andere vlucht!
    Hoe beviel het fietsen? tis toch ff wat anders als de geasfalteerde goed aangegeven fietspaden in holland!

  • 16 Oktober 2008 - 08:20

    Jelmer:

    Even een breakje. Fietsen gaat prima. Gewoon goed links blijven :D Alleen de navigatie mijn kant is nogal lastig,hahaha!

  • 16 Oktober 2008 - 10:28

    Eggh:

    HAHAHa
    Mooi goos!
    Klinkt lekker!
    Enjoy!

  • 16 Oktober 2008 - 13:47

    Ma:

    errug leuk dat je even, nee zelfs 2 keer belde!
    hoorde trouwens dat er toch weer gedoe is in het noorden daar-het schijnt om een tempel te gaan-what the hack-ze stikken er van...!
    maak ook van de volgende(om geen laatste te hoeven zeggen) weken wat moois. take care!
    je vroegere mentor dionne schrijer groet je!

  • 16 Oktober 2008 - 13:53

    Marianne:

    Kun je ff voor mij onderzoeken of ik daar een friettent kan beginnen?
    Volgens mij hebbie daar een toffe vakantie! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Jelmer

Heerlijk een aantal weken onderdompelen in totaal iets nieuws. Onbekende omgeving,mensen,slaapplekken,vervoersmiddelen,eten,gebruiken,taal etc.. maar vooral plezier tijdens het reizen :)

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 100780

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 12 Oktober 2018

Iran

29 Oktober 2017 - 17 November 2017

Noord Oost China

18 Oktober 2013 - 18 Oktober 2013

Kiwi's en geisha's.

28 Oktober 2012 - 23 November 2012

India. Deel 3.

25 September 2011 - 20 Oktober 2011

Tòch weer India..

18 September 2010 - 07 Oktober 2010

India

21 Mei 2010 - 24 Mei 2010

Weekendje Barcelona

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

China

01 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Hongkong en Thailand

Landen bezocht: