Jungletochtje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jelmer - WaarBenJij.nu Jungletochtje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jelmer - WaarBenJij.nu

Jungletochtje

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

13 Oktober 2008 | Thailand, Bangkok

Hey allen!

tijd voor een berichtje!

Eergisteravond kennis gemaakt met een Hongaarse gozert. Relaxte kerel, reisde ook alleen. Die avond vroeg of hij bij me kon
aanschuiven voor een biertje. Tuurlijk! Beetje zitten kletsen in het o zo relaxte restaurantje bij het guesthouse. Het eten
is daar erg goed!! Paar uurtjes daar gezeten en niet te laat naar bed want de volgende dag stond de jungle op de planning.

Die ochtend om 0830 in de bus met hem en een Zwitsers koppel. Leuke guide, Tan 39 jaar. De tocht begon vlak, langs een dorpje
gelopen en daar echte Thaise basilicum gezien ( Natja ;) ) De bedoeling was om 500 meter omhoog te gaan en aan het einde een
verfrissende duik in een natuurlijke pool. De toch werd steeds steiler, het zweet brak me na 20 min al behoorlijk uit. Af en
toe een nodige stop. Bij de 2e stop middenin de jungle van die kleine banaantjes en watermeloen. We waren bijna op de helft.
Het 'pad' werd steeds lastiger, over omgevallen rotte bomen heen, er onderdoor. Bukken voor takken, gladde stukken ( erg blij
toch mn wandelschoenen mee te sjouwen ) Weer een stop. Fijn! Mn shirt was aan et begin lichtgroen maar dit was inmiddels
donkergroen door et zweet! Gelukkig genoeg water mee.

Daarna downhill. Meestal denk je dan : Ah...relaxed!! Uh..uh.. Gladder dan glad, steiler dan steil. Mn benen trilde behoorlijk
van moeheid waardoor et er niet makkelijker op wordt! Man, wat had ik ( en de rest ) zin in dat water. Na een minuut of 20
was et dan zover! Hup, zwembroek aan en yes...heerlijk dobberen in dat relaxte water! Damn..dat was fijn!! 15min dobberen en
afkoelen en daarna door de guide zelfgemaakte vet lekkere lunch. Rijst met ei, groenten en een soort van worst! Ging er wel
in!!

Naar de truck die ons oppikte was nog 10 min relaxed lopen. Aangekomen bij het guesthouse met de Hongaar een uurtje later
afgesproken om ergens een biertje te pakken. Lekkere koude douche genomen en relaxed gezeten hem opgehaald. We kwamen bij
een mega-relaxed tentje uit. De eigenaar was uber-relaxed! Dat kwam door het lokale groen en bier! Goeie gast, onder de
tattoos, sikje rastahaar. Zie foto straks. Niet te laat gemaakt, behoorlijk gaar van die middag.

De Hongaar is vanochtend weer naar Bangkok vertrokken omdat hij morgen weer naar huis gaat. Jammer.

Ik blijf hier nog 2 nachten en ben van plan om naar het noorden te gaan, Chian Rai en ChiangMai. Heb nog een dikke week of 2.
Ik kan met de bus of trein daar naar toe. Vanaf Bangkok is dat 12 uur ( trein/bus maakt niet uit ) Maar dat zie ik niet zo
zitten. Pak voor een paar tientjes meer toch maar et vliegtuig ( sorry moeder aarde )

Het alleen reizen bevalt me prima, alleen beslissingen maken waarnaar toe is best lastig soms.

Vanochtend na et ontbijt weer even wat zon gepakt en wederom een scootertje gehuurd om de andere kant van et eiland te
bekijken. Steile bergen dus soms echt met de achterrem vol ingeknepen naar benee. Cool!

Ik pleur er weer even wat fotos op! ( als et lukt )

De warme groenten!!

ps : Helaas aaridg wat wazige fotos. Verkeerde instelling blijkbaar.

ps2 : De meiden op de scooter ( vanuit de truck ) riepen : 50 Baht!! ( voor de foto dus :) )
:SMS update:: 13 oktober 2008 :
Getipt door Jo dat er een feestje is wat verderop! Ready to go!! :-)

• 13 Oktober 2008 - 07:13

Wendy :

Mooie foto's hoor... ziet er erg mooi uit daar....ben benieuwd wat er volgen gaat :):)

• 13 Oktober 2008 - 07:30

Nanette:

Jo Jel,

Dat krijg je met die uber-hollanders, die komen de berg niet op, liep er geen lekkere touristische kabelbaan langs het wandelpad, ;)
    Ga vooral zo door met schrijven, het was alsof ik met je de berg op liep. :) Had het zweet nog net niet op mijn rug staan, haha!
    Super foto's, ondanks de wazige. Die gele kikker ziet er lekker giftig uit.
    Geniet er nog lekker van, Storyteller!

• 13 Oktober 2008 - 09:05

El Martydor:

Klinkt allemaal zuuuuper relaxed daaro Jel, behalve het tegen de berg op lopen dan. Zijn de brommertjes wel veilig dan? Vond hem er nogal verrot uit zien moet ik zeggen! Dus denk aan die tips van je moeder....'doe je wel voorzichting mijn zoon'. Have fun!

Grtz,
    Marty S.

P.S.: Je hebt die 2 hoeren op die scooter toch niet betaald hè?

• 13 Oktober 2008 - 10:35

Jelmer:

@ Martijn :

Nee, dat was niet de mijne!! Haha. Was ik anders niet op gaan zitten. Over bergop lopen, is net zoiets als bergop fietsen denk ik?? :)

• 13 Oktober 2008 - 10:57

Hey Jel:

Ziet er allemaal top uit hoor, jammer van de wazige fot's maar kan er wel doorheen kijken hoor... Je kunt het allemaal goed vertellen want dankzij je vehalen is het net of ik erbij ben, :) top gozer! Ben benieuwd wat je nog meer gaat beleven! Veel plezier met je volgende belevenis! Greetz Dirk

• 13 Oktober 2008 - 12:15

Natja:

Bah, wat een vieze tor. En was dat nou een termietenheuvel? Maar mooi verhaal en superfoto's weer! Moeite met beklimmingen? Misschien toch maar stoppen met roken?

• 13 Oktober 2008 - 12:47

Heyhey:

Ik lees dat je je goed vermaakt! Leuk om te zien ook je foto's zo reis ik tussen de pampers stiekum een beetje met je mee! ;-)

Liefs,
    Anne

• 13 Oktober 2008 - 13:00

Jasper:

Zo lang door de jungle en dan na 10 minuten met een vrachtwagen mee? Klinkt alsof je dat andersom had moeten doen ;-) Groeten aan de Hongaar. Take care, Jas

• 13 Oktober 2008 - 13:01

Ma:

Dus alweer een paar top-dagen---!!!Ik geniet méé. Ga zo door,mijn zoon.

• 13 Oktober 2008 - 13:32

Ventje:

he Jelmer....als ik zo die foto's bekijk van de jungle en ik kijk hier zo naar buiten dan moet ik hoog nodig iets aan de tuin doen ! Hoe zit dat in Thailand met het rookverbord...zit daar ook een Klinkthai ?! Kiek uut !

• 13 Oktober 2008 - 13:41

Ventje:

ff nog..rookverbod...anders begint je moeder weer te zeuren !!!?

• 13 Oktober 2008 - 16:52

Thirz:

He Jel!

Klinkt goed weer! Dus je hebt dat luie zweet er eindelijk eens uitgelopen??!! Hahahaha!!
    En begin je er NU al over dat je nog (dik) 2 weken hebt?? Foei!! :-)

• 13 Oktober 2008 - 23:02

Nanette:

En? How was the party? Lekker uit je dak gegaan?

Party on dude!