Kochi - Reisverslag uit Kochi, India van Jelmer - WaarBenJij.nu Kochi - Reisverslag uit Kochi, India van Jelmer - WaarBenJij.nu

Kochi

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

09 Oktober 2011 | India, Kochi

De laatste avond in Goa werd een mooie avond! Ik zat met Thorsen een biertje te drinken en ineens werd ik op mn schouder getikt. Staat daar ineens Carl uit Nieuw-Zeeland achter ons die we in Hampi op de dag van vetrek daar hadden leren kennen. Hoe tof! Palolem (iets verderop ) bleek niet veel aan en hij wist dat wij in Anjuna zaten en kwam dus die kant op. Niet gek veel later raakte ik in contact met Laura uit de UK die ook aanschoof. Biertjes en wat lokale sterke drank en redelijk tollend naar huis.

De dag erna nam ik afscheid van Thorsen en Carl. Thorsen is vandaag zn trip naar huis begonnen. Carl gaat naar de Himalaya en Laura ontmoet ik in Kanyakumari. Zoals gezegd, het meest Zuidelijke stukje India. Mijn plan is om daar wat dagen te verblijven en dan langs de Oostkust van India naar Mammalapuram te gaan, in de buurt van Chennai. Backpackistan, zoals de Eenzame Planeet het noemt.Daar nog wat strand pakken en vanaf Chennai vlieg ik dan naar Mumbai. Zojuist wel een trein geboekt vanaf Kanyakumari maar wederom is het afwachten of het gaat lukken aangezien ik weer op de wachtlijst sta. We'll see! Anders heb ik altijd nog een trein (bevestigd) vanaf Goa naar Mumbai de 18e.

Nu in Kochi! Een dag of 2 inmiddels. Het was wel weer even wennen om alleen op pad te gaan. Maar dat duurde niet lang. In mn superrelaxte Homestay ontmoette ik Paulina, een Poolse. We hadden beiden wel trek in bier. Dus uiteraard gingen we samen op pad. Maar, bier mag ook hier weer niet zomaar verkocht worden, alleen als je als bar een 'license' hebt. We vonden de XL-bar. Maar, dat werd al gauw een Westers oord waar alleen de blanke medemens op afkwam. Je mocht er ook roken, dus ja. Als het nergens anders mag, is dat ook niet heel verwonderlijk. Maar toch wilden we weg. We kwamen er achter dat je als je in deze bar flessen bier kocht, je ze bij een restaurant om de hoek mocht opdrinken. Maar, je moest de flessen dan wel onder de tafel zetten zodat niemand het zag... Hoe hilarisch was dat! Na een uur of twee daar gezeten te hebben, liepen we het straatje in van datzelfde restaurant. We liepen langs een of andere galerij waar de Indiase Bob Marley aan het schilderen was. Flinke lange rasta's, grijze baard, brilletje. Uiteraard werd er een jointje gerookt en deze keer maar eens niet afgeslagen. Het bleef bij 2 trekjes. Hij vertelde van alles waarvan ik de helft niet begreep omdat het allemaal nogal... tsja...vaag was... Niet vanwege die 2 trekjes van mij.Merkte niets ervan... Ik zit nu 3 deuren verder dan zn atelier dus ik ga straks met mn camera naar hem toe om wat fotos van hem te maken! Cool!

ZOjuist liep het Poolse meisje van buiten naar binnen, dus we gaan ff een illegaal biertje pakken en wat eten!

C U!!!

Oh! WaarBenJij.nu is trouwens in deze plaats (Kochi) ontstaan! De toenmalige vriendin van mijn broer plaatste hier haar 1e reisverslag op het dagboek dat mijn broer destijds voor haar ( en daarna vele tienduizenden anderen ) heeft gemaakt! Memorabel moment!!

  • 09 Oktober 2011 - 15:15

    Jasper:

    Klinkt allemaal veel te relaxt. Tijd voor weer wat avontuur, broer!

  • 09 Oktober 2011 - 15:53

    Hier Koos En Leen.:

    zijn vanmorgen bij je oma geweest en ze was zeer gelukkig met je kaart.Ook van haar de hartelijke groeten. Wat bier betreft wij hebben voldoende in de koelkast dus waarom ga je dan zover....We hopen maar dat Nederland niet te klein voor je is.Lenette en Ronald komen vanavond terug uit Rome.Lenette gaat 13 oct 10 dagen naar ghana met 20 collega;s omvoor een gezin een huis te gaan bouwen. Haar werkgever bestaat 25 jaar enschenkt een bedrag hiervoot ipv een feest.We zijn benieuwd wat ze gaat doen Ik denk koffie zetten. Zo dat was het weer voor deze keer Pas groet op je zelf, Lieve groeten Kllos Lena...

  • 09 Oktober 2011 - 16:50

    Rage:

    Oooh leuk ja, inderdaad memorabel. Maak maar leuke foto's van Bob!

  • 09 Oktober 2011 - 16:51

    Je Ma:

    leuk, de eerste reacties van familie dit keer!
    ook hier je kaart ontvangen-dank-deed er twee weken over?!
    veel plezier op je ontdekkingstocht verder-heeft jas gelijk??
    groeten van jan en leo, kus van mij X


  • 09 Oktober 2011 - 21:48

    Buur:

    goed bezig buurtje!! goed om te horen dat je weer aan het bier bent!!

  • 10 Oktober 2011 - 07:05

    Wendy:

    Grappig... bier drinken onder de tafel hahahaha...

  • 10 Oktober 2011 - 07:18

    Marije:

    Ook al moet het stiekem..je kunt tenminste weer aan het bier! ;-)
    Grappig hoe dat gaat daar allemaal! Zie dat soort dingen hier nog niet gebeuren (Of heb ik het mis?!)
    Geniet van het mooie weer, hier is het echt herfst nu...inclusief een heleboel regen.

  • 10 Oktober 2011 - 09:08

    Manno:

    Waar blijven de foto's meneer de fotograaf:)

  • 10 Oktober 2011 - 09:23

    Sander:

    Ja leuk allemaal, maar wanneer kom je ook alweer terug?

  • 10 Oktober 2011 - 09:44

    Merrel:

    Nog maar 10 dagen... tijd gaat snel....... geniet er van jellebel!
    x

  • 10 Oktober 2011 - 12:58

    Ventje:

    hallo Jelmer...mooi om te lezen dat deze reis naar India wel bevrediging geeft (Jezus Christus) !!! Ik mis alleen wel de "nice pics". Daarom 1 verzoekje.....van die Poolse meid misschien of een overvol boemeltje !? Ik blijf je volgen en eh....kiek uut en goed goan !

  • 10 Oktober 2011 - 14:32

    Jorn:

    Volgens mij bevalt het beter dan de vorige keer! Benieuwd naar je volgende verslag

  • 10 Oktober 2011 - 16:53

    Yara:

    Het klinkt alsof je het reuze naar je zin hebt...super!!! Fijn ook dat je wat leuke peepz ontmoet...maar had ook niet anders verwacht! Geniet er van en tot je volgende verslag...keep on writing!

  • 10 Oktober 2011 - 20:45

    Ola:

    Kijk, dat bedoel ik: nu ben je echt in een TOP gezelschap! Biertjes drinken met Poolse mensen - altijd leuk!
    Maar wat maak je een gave reis mee! Super om te lezen!
    Geniet verder!

    Liefs, Ola

    P.S. Teraz napisze Same pierdoly, niech Jelmar sie glowi, jakie. I na pewno to da przeczytac polskiej kolezance. Poza "Szerokiej drogi" wlasciwie nie mam nic do zakomunikowania. Pozdr.

  • 11 Oktober 2011 - 17:06

    Thirza:

    Je hebt het goed voor elkaar kale! Trots! Ben benieuwd naar je foto's!

  • 12 Oktober 2011 - 10:11

    Rene:

    Enjoy !!!

  • 13 Oktober 2011 - 07:33

    Kai Stevens:

    Vraag eens aan Paulina of ze ook een hele goede vriend heeft die Paul heet en of ze ooit samen met Paul in Thailand gereisd heeft :P. Als dat zo is, doe haar dan maar de groeten van me! =)
    Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelmer

Heerlijk een aantal weken onderdompelen in totaal iets nieuws. Onbekende omgeving,mensen,slaapplekken,vervoersmiddelen,eten,gebruiken,taal etc.. maar vooral plezier tijdens het reizen :)

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 100758

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 12 Oktober 2018

Iran

29 Oktober 2017 - 17 November 2017

Noord Oost China

18 Oktober 2013 - 18 Oktober 2013

Kiwi's en geisha's.

28 Oktober 2012 - 23 November 2012

India. Deel 3.

25 September 2011 - 20 Oktober 2011

Tòch weer India..

18 September 2010 - 07 Oktober 2010

India

21 Mei 2010 - 24 Mei 2010

Weekendje Barcelona

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

China

01 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Hongkong en Thailand

Landen bezocht: