Op een andere planeet beland.. - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Jelmer - WaarBenJij.nu Op een andere planeet beland.. - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Jelmer - WaarBenJij.nu

Op een andere planeet beland..

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

21 September 2010 | India, Vāranāsi

De 2e dag in Delhi bestond uit rondtoeren met een chauffeur. Hij vertelde dat hij erg bekend was want hij had 3 uur in Hollywoodfilm gespeeld als chauffeur. Gaaf! Ik zat dus met een wereldster in de auto. Helaas geen handtekening, jammer! De avond ervoor was er dus de beschieting van 2 Taiwenese toeristen in Delhi. Bij de Jama Mashid Gate 3. Een dag later nam ik de proef op de som om daar ook naar binnen te gaan. Zoals jullie nu merken heb ik het overleefd. We toerden nog wat verder naar het presidentieel paleis. Mooie plek, maar niet veel bijzonders totdat ik werd geinterviewd door een journalist met camera : Wat ik vond van het voorval bij de Jama Mashid en of ik me nog veilig voelde. ( ondertussen zie ik vanuit mn rechterooghoek nu een reuzesprinkhaanachtigbeest op de rand van deze tafel zitten ) Ik zei dat ik me nog wel veilig voelde want ik had immers de wereldster als chauffeur. Als het goed is ben ik met mn kop dus op de Indiaase TV geweest. My 15 minutes of fame! Hooray! Tijd voor de lunch. Dat was een coole ervaring. In een megaklein restaurantje met alleen maar Indiers aten we naan met superlekker sausje. Ben de naam kwijt. Naan is een soort brood wat je moet afscheuren en dan dus dippen in die saus. Saus klinkt oneerbiedig wellicht. Ondertussen aangestaard door talloze donkerbruine ogen, maar dat boeit. Ik kijk mn blauwe kijkers ook uit natuurlijk...
In Delhi heb ik me laten overhalen om een 12 daagse toer te doen. Ik heb er lang over getwijfeld. Het neemt avontuur weg en een stukje vrijheid. Aan de andere kant ben ik flink wat geregel kwijt. De man liet me een boekwerk lezen met allerlei ervaringen van o.a. NL toeristen. Ze klonken allemaal positief ( uiteraard ) Het is en blijft een gok en het voelt nog steeds een beetje kut. Ik met mn grote bek het avontuur in...Aan de andere kant. Halverwege heb ik mn ' vrijheid' terug, voor zover ik die kwijt was natuurlijk. De toer gaat naar Varanasi. Vanaf daar de nachttrein naar Sasi. Eenmaal moet ik een lokale bus nemen naar Kasjuharo. Daar blijf ik 2 dagen. Weer een trein naar Agra. Een dag of 2 later met de auto naar Jaipur. Daar rondneuzen en weer verder naar Pushkar. Dat belooft een plek te worden waar je ultiem kan relaxen : lees drinken en stoned worden. Dat laatste weet ik zo net nog niet ( en dat meen ik! ) We zullen wel zien. Vanaf daar heb ik nog een dag of 10. Hopelijk ontmoet ik daar Joeri ( Joeri als je dit leest!! ) Een Belgische mafkees ( in de goede zin van het woord ) die ik destijds in Indonesie heb ontmoet, toen nog samen met mijn ex-vrouw ;-) Thirza!
Inmiddels zit ik in Varanasi. De heiligste stad van India vanwege de Ganges. De nachttrein hier naartoe was ubersaai. Instappen, slaapplek vinden en plafondstaren. Ik kreeg ontzettende heimwee naar de nachttreinrit in China vorig jaar. Daar, waar ik Hilla ontmoette en erg veel lol heb gehad in de trein. Urenlang kletsen in de restauratantcoupe van de trein. Biertjes drinken en roken. Nu was er niets van dat alles. Gelukkig nog redelijk wat kunnen slapen. Om 07uur vanochtend werd ik opgepikt van Varanasi CS. Bompuru ofzo heet mn chauffeur. Aardige gozer, tanden zo bruin als bruine basterdsuiker maar hij fungeert ook als gids. We reden weg van het station en dronken wat Chai-thee. Echt...superlekkere thee uit kleipotjes geserveerd door een man met een baard waar Sinterklaas jaloers op is. Daar lopen er hier talloze van.
Ik weet niet hoe ik Varanasi moet omschrijven. Het is nog chaotischer en viezer dan Delhi. Maar dat laatste boeit me geen reet meer. Het is hier nu eenmaal zo maar ' even' wennen is het wel.Geen regels op straat qia verkeer wederom. Vandaag een toertje gedaan naar iets buiten de stad, niet heel boeiend. Hier lopen is al een belevenis opzich. Een totaal andere planeet, for sure! Je wordt aangestaard door ' heiligen' ( zo noem ik ze maar even ) met allerlei kleuren op hun gezicht. Ik zou ze zo graag op de foto zetten, maar ik voel me er niet relaxed bij dat te doen. Wellicht morgen.Eerder vandaag ontmoette ik 2 meiden uit Oostenrijk, die ik zojuist weer tegenkwam tijdens de avondboottocht op de Ganges. Het tochtje duurde zeker wel 5 minuten...zucht. Maar we kregen een mooi schouwspel van een ritueel aan een van de ghats ( trappen die naar de Ganges leiden ) Ondertussen beetje kletsen met de meiden en de stuurman van de boot. Eenmaal weer op de kade kwam er een man naar me toe die me een hand wilde geven : Namaste!! Ik gaf hem een hand en op hetzelfde moment wist ik dat het ' fout' was. Hij begon mn hand te masseren, mn arm etc... Ik vond het wel genoeg en zn gezicht schreeuwde om Rupees... Die 10 Rupees ( 5 cent ) die ik gaf boeide me niet, maar het blijkt maar weer dat ze hier overal om geld vragen. Maar als je ziet in welke toestand ze hier leven, snap je het ook wel. Je moet het zelf maar zien hiero. Morgenochtend dezelfde boottocht maar dan bij zonsopgang. Schijnt erg mooi te zijn. Wel om 05uur opstaan. Daarna weer een tochtje door de stad. Die avond erop vertrek ik hier, maar had opzicht ook wel morgenavond wel mogen zijn.
Fotos maken schiet nog niet echt op. Zoals ik al zei : ik voel me nog niet echt op mn gemak om hier fotos te maken. Moet ik me nog steeds overheen zetten.


Alles gaat verder goed. Niet ziek, niet beroofd etc etc...
Thanks voor vele reacties op mn eerste verhaal!! Erg leuk!
De tour is trouwens zo goed als alleen en soms hop ik mee met anderen, toch ook wel leuk. Helaas zit ik nu in een hotel welke ubersaai is...Trouwens wel trek in een koud biertje maar als iets niet makkelijk te vinden is, is dat het wel!!

Helaas, fotos uploaden werkt niet. Talloze keren geprobeerd en anderhalf uur internetten kost hier wel 5 eurocent, dus...! ;-)

Bye bye!!
:SMS update:: 21 september 2010 :
Yes,bier!eindelijk vakantie! wilde eerst in steegje wat drinken maar oom agent zei te gevaarlijk.nu dus in restaurant hotel.cheers peeps!

  • 21 September 2010 - 15:09

    Eggh:

    enjoy!

  • 21 September 2010 - 15:17

    Eggh:

    Fok schiet eens op met die foto's man!!! ;)

  • 21 September 2010 - 15:17

    Broer:

    Hey! Tof verhaal. Had er graag bijgeweest. En check die mobiel van je eens, dude! Je lijkt mij wel. Succes met het vinden van een lekker Kingfisher biertje.

  • 21 September 2010 - 15:18

    Ramon:

    Tof dat je het zo relaxed hebt daar. die oostenrijkse grietjes waren dat van die heidi's? ;)
    en je moet gewoon foto's schieten joh, dat doet elke toerist daar.. achteraf krijg je er spijt van dat je het niet gedaan hebt. Have fun!! Wan an

  • 21 September 2010 - 15:43

    Wendy:

    Ben erg benieuwd naar de foto's :):)

  • 21 September 2010 - 17:01

    Ma:

    fijn dat je me even belde!was nl btje ongerust geworden- wist ìk in welke trein je zat?!

    en nu genieten van de mooie plekken die je gaat bezoeken....

    kan je trouwens niet gewoon even toestemming vragen om te fotograferen?

  • 21 September 2010 - 17:02

    Je Ex Vrouw ;-):

    Cheers white boy! :p
    Toevallig nog wat lijken bij zonsopgang op de Ganges zien langsdrijven? Dat is vast en zeker een Kodakmoment ! Hihi..!
    Hoop dat je Joeri nog treft! Kan hij je miss wat 'zekerder' maken! Doe je hem de groetjes?

  • 21 September 2010 - 17:02

    Je Ex Vrouw ;-):

    Cheers white boy! :p
    Toevallig nog wat lijken bij zonsopgang op de Ganges zien langsdrijven? Dat is vast en zeker een Kodakmoment ! Hihi..!
    Hoop dat je Joeri nog treft! Kan hij je miss wat 'zekerder' maken! Doe je hem de groetjes?

  • 21 September 2010 - 17:06

    Rage:

    Whahahaha.... eerst dacht ik...ex-vrouw? Huh? Heb ik wat gemist???
    Lol.
    Nou ik hoop gauw wat foto's te zien hoor! Ben wel benieuwd hoe die 'heiligen' eruit zien.
    Scheelt dat die massages en internet niet zoveel geld kosten :p

  • 21 September 2010 - 17:24

    Patrick Schreur:

    Hey Jelmer,

    Leuk om zo je reisverslag te lezen. Nog veel plezier. Greettttzzzzzzz je koning heehehehehe ff eentje uit de oude doos. Laterssss

  • 21 September 2010 - 18:06

    Ron En Ola:

    Ik heb schotel en zit al 2 uur indiase tv te kijken, maar heb je niet voorbij zien komen...dan maar een biertje met je mee drinken ...enjoy badjas

    proost

  • 21 September 2010 - 20:29

    Broer:

    Foto's uploaden: Doet good-old-easyupload het niet meer dan?

  • 21 September 2010 - 22:18

    HildaMania:

    Wel potverdrie!

    Get your ass out there and shoot 'em!!

    Je weet hoe t werkt Jelmer.. Niet nadenken! Doen!!

    Once you did it.. You can't stop!

    Ik verwacht een avondvullende slideshow als je terugbent!

    Zo.
    ;-)

  • 22 September 2010 - 07:01

    Debby:

    Haha, dat massage-verhaal heb ik eerder gehoord. Tja, welcome to India! En die boottocht in de ochtend in prachtig. Kun je naar alle hartelust foto's schieten, veilig vanaf je bootje (wel flinke lens meenemen).

    Enjoy!

  • 22 September 2010 - 07:23

    Jorn:

    Ik ben heel blij voor je dat je bier gevonden hebt! Geen vakantie zonder bier!

  • 22 September 2010 - 09:05

    Tante Leen:

    lieve jelmer,hopelijk zetten meer mensen dit boven hun tekst...wat ben jij uitgegroeid van dat leuke kleine ventje die het altijd had over maïs,maïs,en nu zo reislustig bent.wegenieten van je uitstekend reisverslag,alleen,sommige woorden begrijp ik niet......hier alles goed,we zien van jou hetzelfde.LENETTE LAG IN TIBET AAN HET INFUUS,hoogteverschil.Tot devolgende ontvangst.

  • 22 September 2010 - 09:15

    Broer:

    Prachtige foto's, man.
    En remember. India went NOOIT.

  • 22 September 2010 - 09:18

    KBteD:

    Wat een prachtige beelden, indrukwekkend.
    Geniet ervan!
    gr, Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelmer

Heerlijk een aantal weken onderdompelen in totaal iets nieuws. Onbekende omgeving,mensen,slaapplekken,vervoersmiddelen,eten,gebruiken,taal etc.. maar vooral plezier tijdens het reizen :)

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 100764

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 12 Oktober 2018

Iran

29 Oktober 2017 - 17 November 2017

Noord Oost China

18 Oktober 2013 - 18 Oktober 2013

Kiwi's en geisha's.

28 Oktober 2012 - 23 November 2012

India. Deel 3.

25 September 2011 - 20 Oktober 2011

Tòch weer India..

18 September 2010 - 07 Oktober 2010

India

21 Mei 2010 - 24 Mei 2010

Weekendje Barcelona

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

China

01 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Hongkong en Thailand

Landen bezocht: