Dit wordt er eentje.. - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Jelmer - WaarBenJij.nu Dit wordt er eentje.. - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Jelmer - WaarBenJij.nu

Dit wordt er eentje..

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

18 Oktober 2013 | Nederland, Deventer

Tegen de tijd dat ik vertrek is het zo'n 2,5 jaar geleden dat mijn allerbeste maat , die ik ken vanaf de peuterspeelzaal, het nodig vond om te emigreren naar de rand van de Aarde. Hij zocht rust en ruimte. Naar mijn mening vindt je dat ook heus wel in Noorwegen, Zweden of ergens in Frankrijk. Maar nee, meneer sleurt z'n gezin mee naar Nieuw Zeeland! En aan zijn verhalen te horen is dat een goede keus geweest. En ergens komt het mij ook wel goed uit aangezien ik wel van een reisje hou! Dus ga ik hem en zijn gezin daar opzoeken. Holadijee!

Punt is alleen wel dat wanneer ik op reis ga het niet allemaal zo Westers hoeft te zijn. Liever totaal niet getuige 3x naar India te zijn geweest. En het klinkt onwijs verwend maar ik hoop dat NZ mij een beetje trekt. Het is natuurlijk onwijs prachtig qua natuur. No doubt! Het gaat voor mij voornamelijk om het weerzien met m'n maatje.

Ik zal 2 weken in NZ verblijven. Daarna vlieg ik 'noodgedwongen' door naar Singapore om daar een avond te verblijven. Toevallig woont daar een oud klasgenoot van me van de basisschool. Wellicht probeer ik daarmee af te spreken voor een biertje. De ochtend erna vlieg ik door naar Japan! We zijn dan toch 'in de buurt'. Ik kom aan op Osaka. Plan is om dan direct door te gaan naar Kyoto, de oude hoofdstad van Japan wat een erg mooie stad schijnt te zijn. Ik moet sowieso naar Tokyo voor de terugvlucht. Daar zal ik zeker een aantal dagen blijven. Totaal heb ik 9 dagen in Japan.

Op de heenweg moet ik via Londen/Dubai. Op de terugweg vlieg ik rechtstreeks naar Londen ( dacht ik? ) 2 jaar terug ontmoette ik een gozer in India en die woont in Londen. En aangezien ik pas de dag na aankomst in Londen terug kan naar A'dam crash ik bij hem thuis. Als ik nog puf heb gaan we nog wat biertjes in Londen doen, samen met een vriendin van me die daar ook woont.

Ik heb er zin an!!

  • 18 Oktober 2013 - 06:33

    Marije:

    Ik kijk nu alweer uit naar je reisverslagen! Leuk! :)

  • 18 Oktober 2013 - 06:44

    Marjolein:

    Voorij was NZ een onvergetelijke ervaring. Maar wonen...? Maybe :)
    Heel veel spass, ben benieuwd naar de rest van je reisverhaal en foto's.

  • 18 Oktober 2013 - 09:20

    Merrel:

    Dit wordt weer een mooie!

  • 18 Oktober 2013 - 11:40

    Lieke:

    super! veel plezier!

  • 19 Oktober 2013 - 17:11

    Rage:

    Spannend! Een bekende opzoeken is een mooie reden om het land ook te bekijken. :)

  • 21 Oktober 2013 - 17:38

    Wendy:

    Nou dat lijkt me een leuke reis. Kijk al uit naar de reisverslagen. :-)

  • 21 Oktober 2013 - 18:05

    Bert:

    Hal-lo!
    Wat een plan!
    Zijn er nou echt geen oud-klasgenootjes te vinden in Noorwegen, Zweden of ergens in Frankrijk?
    Veel plezier daar en onderweg. En veel reisverslagen svp!

  • 21 Oktober 2013 - 22:55

    Debby:

    NZ is SWEET AS!! --> onthoud dat woord, dat heb je nodig daar. Anyhow, geniet van zoveel AWESOMENESS en vergeet India effentjes. Dit is iets totaal anders, maar niet minder indrukwekkend. Ik ga je weer volgen! Goede reis!

  • 21 Oktober 2013 - 22:55

    Hilda:

    YOLO!!!!

  • 22 Oktober 2013 - 09:48

    Rogier:

    wie weet ben ik een dagje vrij als jij in singapore bent, kan ik ook nog even langs komen!

  • 23 Oktober 2013 - 20:25

    ''nicht'' Mar:

    Saai rotleven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Deventer

Jelmer

Heerlijk een aantal weken onderdompelen in totaal iets nieuws. Onbekende omgeving,mensen,slaapplekken,vervoersmiddelen,eten,gebruiken,taal etc.. maar vooral plezier tijdens het reizen :)

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 674
Totaal aantal bezoekers 100776

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 12 Oktober 2018

Iran

29 Oktober 2017 - 17 November 2017

Noord Oost China

18 Oktober 2013 - 18 Oktober 2013

Kiwi's en geisha's.

28 Oktober 2012 - 23 November 2012

India. Deel 3.

25 September 2011 - 20 Oktober 2011

Tòch weer India..

18 September 2010 - 07 Oktober 2010

India

21 Mei 2010 - 24 Mei 2010

Weekendje Barcelona

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

China

01 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Hongkong en Thailand

Landen bezocht: