Pushkar - Reisverslag uit Pushkar, India van Jelmer - WaarBenJij.nu Pushkar - Reisverslag uit Pushkar, India van Jelmer - WaarBenJij.nu

Pushkar

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

10 November 2012 | India, Pushkar

Jodhpur 5:30u in de ochtend en ik sta te wachten vlak voor het treinstation. Zoals meestal rond die tijd is het al goed druk. Ik voel me eigenlijk altijd wel op m'n gemak zulke momenten ookal is het meestal wat schimmig ofzo, die momenten. Het is donker of schemerig, veel daklozen die rondhangen en je wordt natuurlijk ook veel bekeken. Ik wilde nog wat te drinken halen, want altijd maar water gaat ook zo vervelen. Ik haalde een flesje Mirinda, de Indiase tegenhanger van sinas. Mountain Dew is hier de vervanger van 7up. Ik wil altijd voorkomen dat ik sta te klooien met grote flappen van 500 Rs, maar dit lukte dit keer niet en direct stond er een dakloze naast me te wijzen naar dat biljet. Helaas vriend, dat wordt 'm niet.

Ik liep naar spoor 2 waar de trein naar Ajmer zou vertrekken. In de stationshallen liggen er altijd honderden mensen te slapen op de grond van het station. Die zijn vast op doorreis.Vanaf Ajmer moest ik met de bus nog een half uurtje naar Pushkar. Op het busstation aldaar was het weer even een gedoe. De rit zou 12 Rs kosten en had gelukkig genoeg briefjes van 10. Ik vroeg aan iemand met een dood geel oog of de bus die voor me stond naar Pushkar zou vertrekken " Yes yes, you can go in'. Das mooi, kaartjes koop je meestal in de bus tijdens het rijden dus dat zou later wel komen. Diezelfde gast stapte in en vroeg of ik al een kaartje had, nee dus. " you go to the office outside" Ah, dus met mn rugzakken weer martelen om door de mensenmassa in de bus naar buiten te komen. Ik stond in de rij voor bij het kantoortje en uiteraard kruipen er weer drie Indiers voor ( zoals altijd ) Ik was aan de beurt, gaf 2 tientjes " NO CHANGE!!" schreeuwde de man door het stalen ruitje. Jongejongejonge... Heb je dan geen 8 rs terug?! Weer terug de bus in, die nog voller was geworden, en ik veroverde een plekje op de trap bij de ingang.. De kaartjesmeneer kwam, ik gaf 2 tientjes en zei gelijk dat ik geen wisselgeld had. Ze maken het hier altijd jouw probleem wanneer het op wisselgeld aankomt. Nu was het zijn probleem. Ik kreeg mn wisselgeld en met een tas in mn nek en een paar keer een elleboog tegen mn hoofd kwam ik aan in Pushkar.

In Jodhpur werd Everest Guesthouse aangeraden en dat bleek een goed idee! ' spotless rooms' mooi rooftopcafe en lekker eten! Daarbij ook superleuke mensen die er werken. Hier kon ik wel een paar dagen blijven aangezien Pushkar zelf ook een relaxed dorpje is. Na een douche ging ik even het rooftopcafe op en daar zat een jongen ook in z'n up. Ik zei hem gedag en we praten wat totdat hij vraagt of ik ook uit NL kwam. Haha, grappig! Dat had ik aan zijn accent niet gehoord. Hij blijkt ook graag te fotograferen ( zelfde camera en lens!) en dat doet hij trouwens ook verdomde goed! Echt hele vette fotos ( Merijn, als je dit leest, doe er wat mee :) ) Die dag wat gesjokt met hem door Pushkar. Vreemd om ook weer NL te praten trouwens.

De volgende dag was het tijd om wat dingetjes te regelen ; kaartjes versturen, beltegoed upgraden, trein Delhi uitzoeken. Allemaal hele drukke bezigheden. Helaas heb ik het boek dat ik bij me heb al uit dus op zoek naar een nieuwe. Ik kwam ' the Godfather' tegen en die maar gekocht. De rest van de dag was het vooral relaxen en lezen. Prima!!

Over een dikke week is hier de ' Pushkar camel fair'. Een grote happening en de titel behoeft denk ik geen uitleg. Er werd gezegd dat er al wat kamelen plus handelaren waren op de plek waar het zou gebeuren. Dus met Merijn daar vandaag naartoe gesjokt, maar niets te zien. Wel kwamen we een groepje van 4 jonge kids tegen die volop aan het ouwehoeren waren met ons. Het leken op zigeunerkids. Behoorlijk vies, maar supergrappig. Merijn bood aan om chai voor ze te halen iets verderop en ik besloot voor de kids nog wat koekjes te halen. Was een leuk tafereeltje en daarbij nog wat coole foto's geschoten. We liepen weer terug naar het guesthouse wat uurtjes later om even te relaxen en daarna besloten we om de berg hier iets verderop op te gaan om de tempel daar bovenop te bezoeken. Na een half uurtje klimmen kwamen we een Israelische gast tegen die met ons meeliep. Best pittige klim was het en vlak voor de top zagen we een gast zitten in ontbloot bovenlijf en alleen een zwembroek aan en schoenen. Daarnaast zijn vrouw. Ze hadden een Indisch uiterlijk en waren dus zeker niet gekleed zoals je van de Indiers gewend bent. We liepen langs ze en de man hoorde dat we uit NL kwamen. Ze bleken Hindoestaanse Surinamers te zijn uit Arnhem en ze waren met zoon en dochter op vakantie. Erg grappig, maar het werd nog wat leuker aangezien de beste man wel van een jointje hield en na elke 10 treden 'z'n THC er even uit moest zweten'. Niet gek veel later toen we iets verderop stonden' Hey landgenoten, wat willen jullie drinken van me??" Daar sta je dan, bovenop een berg in fucking India met die vage (maar erg grappige) gast uit arnhem. Zijn zoon is trouwens ' producer' en zijn naam is iets als ' Boniak'. Moet op YouTube te vinden zijn.

Kortom : veel gerelaxed hier en een prima tijd gehad. Morgen heb ik om 14u een trein naar Delhi en de dag erna een trein naar Varanasi. Dan dus ook Diwali. Dat zal een heksenketel worden dus weer even wat anders dan de laatste paar dagen. De 15e heb ik een trein naar Kolkata... Geen idee of ik dat wel trek want ik verwacht dat dat Delhi + Varanasi x 10 is. Geen idee of dat klopt.

Ik zal vast nog wel het e.e.a. vergeten te vertellen zijn, maar so be it.

Thanks nog voor de beterschapswensen, maar zo heel erg ziek was ik niet hoor :)

Na Varanasi heb ik vast meer spannender input dan nu!


Take care daar!

Hugs,

Jel.

  • 10 November 2012 - 15:06

    Vincent:

    Heeeeeey jelmer,leuk om te horen hoe hhet daar gaat ,ik heb net vandaag je moeder nog gesproken
    en je zal wel wat van haar horen op deze blog,he moeder en zoon relatie,maar goed alle gekheid op een stokje,hier is het ook nog steeds geweldig,oja misschien kun je daar over naar denken,wij willen weer eens wildkamperen volgend jaar 12 jan 2013,eifel of hooge venen in belgie in een weekend vrijdag weg zondag weer thuis,misschien om het weer eens te proberen!Heey het ga je goed,geniet er van doen wij hier ook lekker weer de avondddienst in komende week,altijd weer gezellig hoe doe

  • 10 November 2012 - 15:11

    Yara:

    Super verhaal weer Jel! Ontzettend benieuwd naar je pics! Have fun in Varanasi, goede reis! Hug

  • 10 November 2012 - 15:55

    Debby:

    Leuk om weer over je India avonturen te lezen Jelmer!
    Probeer in Varanasi een hotel aan de Ganges te krijgen. Wij hebben daar de halve dag naar beneden zitten staren (kan die van ons niet aanraden -te goor-, maar het terras aan het water was top!).
    Neem 's morgens vroeg een bootje om de zon op te zien komen. Oh en pas bij de burning ghats op dat ze niet een emmer as achter je leeg storten terwijl de wind in jouw richting staat :-S.
    Diwali lijkt me echt superbijzonder! Enjoy en ben benieuwd naar de foto's!!

    Groetjes,
    Debby

  • 10 November 2012 - 16:01

    Broer:

    Vierde!!

  • 10 November 2012 - 17:15

    Ma:

    Net met je ge sms-t zonder eerst op de mail gekeken te hebben----
    Ook ik mis de nice pics! Dan is de verrassing straks des te groter. X

  • 10 November 2012 - 17:37

    Rage:

    Hihihi grappig dat je niet meteen zag dat die jongen NL'er is.
    Leuk stuk!

  • 10 November 2012 - 18:59

    Koos En Leen:

    Fijn dat wij op onze ouwe dag zonder te reizen zoveel over India te weten komenVoor ons een goedkope vakantie.
    Maar kwamen dan misschien wel op andere plaatsen...
    Fijn dat je wee beter bent.
    Groeten Koos. Leen...

  • 11 November 2012 - 00:49

    Buur:

    Mooie verhalen buur!! Keep m coming!

    Buur

  • 11 November 2012 - 07:23

    Marije:

    Mooi verhaal weer! Ben heel benieuwd naar Varanasi en ook naar Diwali!
    Veel plezier!

  • 11 November 2012 - 16:39

    Sandra:

    Echt super leuk hoe je je ervaringen beschrijft! Heel cool! Genietse nog daar!

  • 12 November 2012 - 12:26

    Jorn:

    Leuk!

  • 13 November 2012 - 13:36

    BroerBikkel:

    Hey Kale, weer even bijgelezen in Jelmers grote Reizenboek. Have fun stay save!

  • 16 November 2012 - 07:32

    Eggh:

    Super!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pushkar

India. Deel 3.

Rondreis.

Recente Reisverslagen:

24 November 2012

Voor de mensen zonder Facebook! ( Foto's)

21 November 2012

De laatste!

19 November 2012

Kolkata!

14 November 2012

No ghats no glory!

10 November 2012

Pushkar
Jelmer

Heerlijk een aantal weken onderdompelen in totaal iets nieuws. Onbekende omgeving,mensen,slaapplekken,vervoersmiddelen,eten,gebruiken,taal etc.. maar vooral plezier tijdens het reizen :)

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 100747

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 12 Oktober 2018

Iran

29 Oktober 2017 - 17 November 2017

Noord Oost China

18 Oktober 2013 - 18 Oktober 2013

Kiwi's en geisha's.

28 Oktober 2012 - 23 November 2012

India. Deel 3.

25 September 2011 - 20 Oktober 2011

Tòch weer India..

18 September 2010 - 07 Oktober 2010

India

21 Mei 2010 - 24 Mei 2010

Weekendje Barcelona

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

China

01 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Hongkong en Thailand

Landen bezocht: