Dat was het dan....bijna! - Reisverslag uit Beijing, China van Jelmer - WaarBenJij.nu Dat was het dan....bijna! - Reisverslag uit Beijing, China van Jelmer - WaarBenJij.nu

Dat was het dan....bijna!

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

24 September 2009 | China, Beijing

Goeiedag allemaal!

dit zal het laatste bericht uit China zijn...zucht!!

De laatste avond in Shanghai was top! Nadat ik terug kwam van het sjokken door de stad vroeg iemand of ik mee wilde naar een of andere tent. Tuurlijk! Dus met een groep van 10 man gingen we die kant op! We kwamen terecht in een donker hol waarvan alle muren volgekalkt waren met texten door bezoekers. Een ouwe rotte voetbaltafel in een hoek, wat banken en een bar. Plus een DJ die lekkere tunes draaide! Was een toffe avond!

De volgende ochtend schrok ik dus ineens wakker. Vergeten de wekker te zetten! Maar niets aan de hand uiteindelijk. Mooi op tijd op het vliegveld!

Gisteravond hier dus aangekomen en een uurtje later met een groepje mensen wezen eten en ook weer wezen stappen. Wederom een gezellige bende!

Vandaag wilde ik nog naar het Olympische park en naar de ' Silkmarket'. Het OS park was mooi en groot! Ik dacht soms even de nieuwe geur van beton nog te ruiken. Uiteraard ben ik in het grote stadion geweest en naar de ' watercube'. Leuk om daar geweest te zijn! Daarna met de metro naar de silkmarket gesjeesd! 5-6 verdiepingen met alle mogelijke nepzooi die je maar kan bedenken. Schoenen, tshirts, horloges, ipods ( voor 20 euro ) cameras etc etc... Bijna een Ipod gekocht, maar eigenlijk onnodig. Dus toen een paar foute ( maar leuke ) Mao-horloges gekocht. Mao staat er dus op met zn hand zwaaiend. Zijn arm is dan de secondewijzer,hahah! En nog een paar Nikes voor 15 euro. Ik ben benieuwd hoelang ze het vol houden!

Zoals al gezegt, de laatste dag in China. Morgen om 1015uur vlieg ik terug naar Nederland...Ik heb het gevoel dat ik 6 maand ben weggeweest. Ook lijkt het alsof ik in meerdere landen ben geweest omdat de plekken best veel verschillen hebben. Veel mensen ontmoet, veel gezien, veel beleefd. Was een top-trip!! Ik wist van te voren niet wat ik moest verwachten, ook niet hoe het reizen zou gaan ivm het ' taalprobleem'. Maar tis allemaal eigenlijk soepeltjes verlopen! Reizen in China is eigenlijk supermakkelijk. Het kost soms iets meer tijd om uit te leggen waar je precies heen wilt als je in een stad bent, maar dat is het enige eigenlijk. Mensen helpen je graag, met name in de kleinere plaatsen.

Als ik terug ben in NL upload ik nog wat filmpjes die ik jullie zeker wil laten zien!! Al die tijd is dat niet gelukt op de pc's hier.

Thanks allemaal voor het lezen en reageren!! En tot gauw!!

Greets,

Jelmer.


  • 24 September 2009 - 11:53

    Ron En Ola Sparreboom:

    het was inderdaad een prachtige reis, zo te lezen!
    Goede reis naar huis!

    PS Ron mist jou zo erg op werk dat hij nu ziek thuis is... goed dat je terug komt dus ;)

  • 24 September 2009 - 14:04

    Thirz:

    Nou Jel,

    Weer een hele ervaring rijker! Wij ook door je goed geschreven verhalen!
    Zie je vrijdag...maar moet ik bij de B van Beijing of de P van Peking kijken ;-)

  • 24 September 2009 - 14:16

    Nanette:

    Geniet nog even en alvast een goede terugreis gewenst!

  • 24 September 2009 - 14:29

    N:

    Geniet van de laatste indrukken en goede reis terug. Ik heb iig van je verhalen en foto's genoten!

  • 24 September 2009 - 15:08

    Ramon:

    Hey Jelmert. Fijn dat je het zo goed hebt gehad, deze ervaring neemt niemand je meer af,,, maar nu je bijna thuis bent wordt het eens hoogtijd dat we gaan chinezen bij de tweeling natuurlijk :-D ik wacht rustig op je filmpjes ben zeer benieuwd man,, check je later wan an!! gr Ramon (die-ene)

  • 24 September 2009 - 15:49

    Vincent:

    Alles komt een einde,voor ons heb je veel indruk achter gelaten over china je verhalen en je fotoos,ik wens je een goede reis terug en we zien mekaar gauw,groetjes oortje

  • 24 September 2009 - 16:37

    Wendy :

    goede reis terug :)

  • 24 September 2009 - 18:45

    Erwin:

    Ha die Jelmer,

    Ik lees dat het er al weer bijna opzit voor je. Ik heb genoten van al je verhalen maar ik wil ze nog wel eens live van je horen. Een goede reis gewenst.

    Groeten Erwin

  • 25 September 2009 - 06:45

    Kai Stevens:

    Hee Jelmer,

    Een hele goede terugreis. Het was weer een plezier om je verhalen te volgen!

  • 25 September 2009 - 12:06

    Pris:

    Welkom thuis! Mooie avonturen om op terug te kijken..nu de helpdesk weer ;)

    Tot mails!

  • 25 September 2009 - 15:26

    Merrel:

    kunnen we eindelijk weer knuffelen... kanniewachten

  • 25 September 2009 - 15:35

    Rage:

    Wederom prachtige foto's!
    Jeetje, wat gaat tijd dan eigenlijk snel. En je had zo te horen ook telkens zoveel gezien en meegemaakt. Top hoor!!!
    Ik zie nu dat je al in vliegtuig zit. Hier in het noorden is het niet echt zonnig!!
    Hopelijk heb je nog wat vakantietijd om bij te komen van alles. Gruss gott

  • 25 September 2009 - 19:23

    Thirz:

    Net Jel weer save @ Dmter afgezet!

  • 25 September 2009 - 20:25

    Ventje:

    wanneer ga je weer op reis....ik heb zo genoten en ook je kiekjes waren echt geweldig....dank daar voor jongen !!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

China

Het land met veel mystiek, megasteden, de Muur, Mao, Pekingeend etc...

Recente Reisverslagen:

26 September 2009

Weer thuis...

24 September 2009

Dat was het dan....bijna!

22 September 2009

ShangRain

20 September 2009

From nature to concrete.

18 September 2009

So much to tell...
Jelmer

Heerlijk een aantal weken onderdompelen in totaal iets nieuws. Onbekende omgeving,mensen,slaapplekken,vervoersmiddelen,eten,gebruiken,taal etc.. maar vooral plezier tijdens het reizen :)

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 100803

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 12 Oktober 2018

Iran

29 Oktober 2017 - 17 November 2017

Noord Oost China

18 Oktober 2013 - 18 Oktober 2013

Kiwi's en geisha's.

28 Oktober 2012 - 23 November 2012

India. Deel 3.

25 September 2011 - 20 Oktober 2011

Tòch weer India..

18 September 2010 - 07 Oktober 2010

India

21 Mei 2010 - 24 Mei 2010

Weekendje Barcelona

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

China

01 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Hongkong en Thailand

Landen bezocht: