Eerste indrukken Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jelmer - WaarBenJij.nu Eerste indrukken Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jelmer - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken Bangkok

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

07 Oktober 2008 | Thailand, Bangkok

Hi hi !

Het regent hier nu helaas en liep toevallig voorbij een i-cafe. Dus mooi moment voor een bakkie en een berichtje plaatsen!
Bangkok is druk, best vies en rommelig. Kapotte stoepen, vieze steegjes en best wel vaak een stank!

Gisteren dus aangekomen en via mn reisboek een erg leuk adresje gevonden. Het is allemaal van hout, planten overal, loungehoek en soort van eetcafeetje. Het was erg lastig vinden voor de taxichauffeur. ' i only know big hotels!'. Hij deed erg zn best om et te vinden. Vanaf et vliegveld had ikzelf al geprobeerd te bellen of er plek was. Geen gehoor. Naja, dan maar op de gok en jaja, Jelmer had geluk. Nog 1 single kamer + bathroom left! 650 Baht per dag. Tientje ofzo. Prima kamer en leuke mensen die er werken. Het oude vrouwtje die me ontving wilde graag weten hoe haar plek werd beschreven en ze was er blij mee hoe het er stond. Even een douche genomen en buiten bij een kraampje eindelijk some real Thai food! Kip op een stokkie met ananasje en een ontzettende scherpe peper verstopt in een groen iets! Mn hersens kookten ongeveer! Wel erg lekker.

Op naar een leuke plek om wat te drinken. Na veel rondzoeken kwam ik in een poolcafe terecht. Locals en toeristen die een pooltje deden. Aan de bar onder het genot van een Singha Beer ( Thai beer ) aan de praat geraakt met een gast uit Oman. Gezellig! UUrtje of 2 daar gezeten en weer verder. Liep langs een massage-salon ( een van de honderden hier ) en daar leuk zitten kletsen met dame Jo. Ze moest tot 02uur werken en heb et laatste half uur haar tijd beetje volgekletst. Misschien als ik een massage neem dat ik daarnaar toe ga. Nee, geen happy end heren!

Op naar de volgende plek, een of andere tent met keiharde herrie en ja...veel ' dames van lichte zeden' . De tent ging bijna dicht dus vond et wel mooi geweest. Op de weg terug liep ik langs een ' cafeetje op straat' . Simpele plastic stoeltjes en zag daar een gast alleen zitten. Vroeg of ik erbij mocht zitten en trakteerde op Singha. Lache gozer, kale kop..baardje met zo'n vage sik eraan. Na een tijdje moest ik ff naar de wc en vroeg de eigenaar where to go ' ok sir, follow me!' Ik achter em aan en liep richting een restaurant. Dacht ik daar naar binnen mocht, maar dat bleek anders te gaan. Hij wees naar een donker hoekje, tegen een muur en daar zat gewoon een gat met allerlei troep!
' ok , you go sir!' breedlachend ! Fantastisch, kan alleen maar hier volgens mij!! Weer terug naar mn plek en ondertussen waren er 2 dames aangeschoven, de Deense gast gaf me een flinke knipoog toen ik er bijkwam zitten. Veel geklets en gelach, maar geen rare dingen! Op een gegeven moment kwam er een overduidelijke ladyboy ( katoi ) een stoel naast ons zitten. En daar kwam een stem uit, heeeeel eng!! Alsof 'het' 2 pakkies zware shag per dag rookte!! Die deense gozer : Man, she scares me!!!' En dat had ik ook eigenlijk wel, hahaha!!!
Uiteindelijk werd et licht en rond 06uur naar huis, maar kon mn hostel niet vinden, dus toen maar taxi.

Zojuist met de TukTuk me een beetje rond laten rijden hier. Tempeltje gezien en het hoogste gebouw van Bangkok. Even opgeweest en weer naar benee en toen dus de regen! Tis nu weer droog inmiddels. Bij de tourist office een kaartje gehaald voor de Thaibox vanavond! Begint om 1830 uur tot 2230 uur. Bij dat kantoor gevraagt wat de beste tijd was om te vertrekken en dat is al 1,5 uur van te voren vanwege et verkeer! Morgen of overmorgen wil ik een tocht over de Klongs maken hier, maar das al om 0630uur!! Dus ja, ligt er beetje aan wat er vanavond gebeuren gaat. Of nu maar eens avondje niet stappen? Sorry pa/ma/oma etc ! :)

Ik gooi er even wat fotos op!
Er zitten nog wat fotos van HongKong tussen. De fotos met al die meiden is Victoria Park. Daar komen alle dienstmeiden op zondag samen vanwege hun vrije dag. Dat was echt een kippenhok!!! Al die hoge stemmetjes en de taal maakten het tot een hels kabaal! 5 min en wegwezen dus. Wel grappig uiteraard!

Groet!!

:SMS update:: 7 oktober 2008 :
Enjoying some good curry soupe with chicken and coconutmilk! Ga er alleen wel harder van zweten! :-)

  • 07 Oktober 2008 - 08:02

    Thirz:

    Lekker smakelijk verteld weer! Ik heb het id dat je daar gaat blijven ofnie??;-)
    Nog last van de rellen gehad??

  • 07 Oktober 2008 - 08:28

    Wendy:

    De manier hoe je die scherpe peper beschrijft krijg ik het ook al warm van :)...
    Ik lees net op het nieuws dat het er heftig aan toe is gegaan met de rellen daaro..... nog wat van gemerkt?? Have Fun:):)

  • 07 Oktober 2008 - 10:45

    Jasper:

    Cool verhaal. Klinkt al wat relaxter en meer als vakantie ;-)

  • 07 Oktober 2008 - 13:32

    Marianne Bulens:

    Zo, eindelijk zit ik er ook weer op. Hoor wel leuke verhalen van Nan maar ben nu zelf ook aangemeld. Ik moet zeggen: heb wel eens saaiere verhalen gelezen en te gek dat je het naar je zin hebt. Je gaat toch nog wel die beroemde fietstocht doen door Bangkok? Schijnt hééééél leuk te zijn. Broer, Sybiel en kids zijn afgelopen zomer ook in Thailand geweest, mooie verhalen. En nu jij ook. Toch maar op het lijstje! Jelmer, geniet verder! Groetjes van Mar.

  • 07 Oktober 2008 - 15:55

    El Martydor:

    Yo Jel,
    ff voor mijn beeld. Was de stem van dat 'wijf' net zoals de stem van die oudere vrouw die we wel eens in Appie tegenkomen? Die hep ook zo'n zware shagstem. Kep up the good work met oe verhalen...zijn leuk om te lezen. Have fun!

    Grtz,
    Marty S.

    P.S.: vindt het trouwens nogal een eind weg voor een kroegentocht!!! ;-)

  • 07 Oktober 2008 - 16:58

    Natja:

    Leuk geschreven. Alsof we er zelf bij zijn ;-) Alleen de verhalen over het eten mogen wat mij betreft wel wat meer gedetailleerd zijn hahaha. Al wat gegeten met die overheerlijke basilicum? Het schijnt trouwens dat je (een klontje) suiker moet eten wanneer het eten te pittig gekruid is. Of dat je juist warme thee i.p.v. koud bier moet drinken om het te blussen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Jelmer

Heerlijk een aantal weken onderdompelen in totaal iets nieuws. Onbekende omgeving,mensen,slaapplekken,vervoersmiddelen,eten,gebruiken,taal etc.. maar vooral plezier tijdens het reizen :)

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 100780

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 12 Oktober 2018

Iran

29 Oktober 2017 - 17 November 2017

Noord Oost China

18 Oktober 2013 - 18 Oktober 2013

Kiwi's en geisha's.

28 Oktober 2012 - 23 November 2012

India. Deel 3.

25 September 2011 - 20 Oktober 2011

Tòch weer India..

18 September 2010 - 07 Oktober 2010

India

21 Mei 2010 - 24 Mei 2010

Weekendje Barcelona

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

China

01 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Hongkong en Thailand

Landen bezocht: