Flipperkast! - Reisverslag uit Peking, China van Jelmer - WaarBenJij.nu Flipperkast! - Reisverslag uit Peking, China van Jelmer - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Flipperkast!

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

02 Oktober 2008 | China, Peking

Hi again!

ben een paar uur terug in de grootste flipperkast ooit beland! Alleen deze heeft geen knoppen, dat ding bestuurd mij!! Wat een heksenketel zeg :) Druk tot en met, je wordt bijna scheel van de neo-lampen.Geuren van van alles en nog wat. Maar o zo gaaf! Nu zit ik dan ook in Kowloon dat hierom bekend staat. Maar toch. Ik was gelukkig precies op tijd voor de Symphony of Light. Dat is een show waarin alle grote gebouwen ( en dat zijn er nogal wat ) aan de overkant van de rivier ( HongKong Island ) allerlei lampen aangaan, lasers en muziek. Ik zit precies op de goede plek om dat te kunnen bekijken. 5 min lopen...Tenminste, als je in 1x de weg vind ;)

Mn guesthouse is prima! Erg klein, maar ook dat is een euvel van HongKong omdat er gewoon weinig ruimte is en daarom dus alles de lucht in wordt gebouwd. Er zit een metro om de hoek, eten kan overal en een 7/11 ( supermarkt ) aan de overkant.

Morgen ga ik naar de overkant. Daar heb je de gebieden Central, WanChai ( was ooit de hoerenbuurt )Happy Valley. Daar heb je een mooie tempel, The Peak ( view over de stad ) Roltrappen van 20 min ( saai wellicht ) en zo veel meer :)

Nu zit ik in Chungkin Mansions. Een megagebouw met een mix van winkels van allerlei nationaliteiten. Vnl Indiers, Paki's, Afrikanen, Aziaten en wat ik nog meer vergeet. "Watches, Watches sir?" om de 5 meter :) Neuh...

Fotos komen later, heb mn reader even niet bij me.

Groeten daar! Hoop alles ok in far far away Holland!

• 02 Oktober 2008 - 13:51

Thirz:

Maak me geeek!!!

• 02 Oktober 2008 - 13:53

Oma:

Hoi Jel, zo telezen gaat het goed in verwegistan.Neem de wijze boodschap van Ties
    maar serieus!Een gewaarschuwd........
    Bij mijn weten hier alles
    rustig.
    groetjes!!!

• 02 Oktober 2008 - 14:52

Jasper:

Hoppakee, en weer een vlaggetje er bij! Hoe is het eten daar?

• 02 Oktober 2008 - 15:39

Hanne:

Super,dat je er eindelijk bent! erg leuk ook dat je afentoe laat weten wat je mee maakt. hier valt weer de zoveelste herfstige regenbui,zucht...
    Als je bij een tempel komt steek dan een wierookje voor me op,helpt vast bij het snel vinden van een huisje,haha. Blijf vooral genieten en verslag doen!
    Greetz Hanne

• 02 Oktober 2008 - 16:43

Ron:

Al rare dingen gegeten?
    Of kan je daar ook gewoon burgers krijgen.
    Bah heb zelf ondanks net terug te zijn meteen weer zin om op reis te gaan als ik dit lees.
    Bedankt, ik moet nog een nachtdienst afwerken.
    Maar dat zal je wel ff niet Boeien ;) en terecht.
    mzzl

• 02 Oktober 2008 - 19:45

Je Neef Jordi:

Gozerrrrrrrrrrrrrrrrrrr,

Doe je ze allemaal de groeten daar:) Geniet ervan en ik spreek je later!!!!

• 02 Oktober 2008 - 20:18

Eggh:

top gozer!
    Enjoy!!!

• 03 Oktober 2008 - 06:03

Wendy:

Klinkt allemaal erg druk :) en spannend.... geniet er lekker van...ik kijk uit naar het volgende verhaal.. :)

• 04 Oktober 2008 - 12:34

Vincent:

Wat is het toch leuk een vriend te hebben die zo ver zit ,vanavond drinken we er 10 op jouw en volgende week zondag bok,heerlijk geniet er van dat doen wij hier ook alleen verkeerde stad,groet

• 07 Oktober 2008 - 18:41

Bart:

He man goed te zien dat mijn familie zich ook naar verre oorden heist om te kijken wat dat nou allemaaal inhoud. Ben al meerdere keren naar thailand geweest, en vond het echt te gek. Kga geen tips doen, tenzij gevraagd,want da kun je zelf best wel.....!!
    Goede fotos, zal wel in de fam zitten dan>> Blijf je in thailand of wip je ook over?? Ben benieuwd ,ga het zeker volgen
    Veel plezier met singha bier