Relaxing in Dali - Reisverslag uit Dali, China van Jelmer - WaarBenJij.nu Relaxing in Dali - Reisverslag uit Dali, China van Jelmer - WaarBenJij.nu

Relaxing in Dali

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

12 September 2009 | China, Dali

Hey hoi hallo!

Dali, daar zit ik nu! Al een dag of 3-4 inmiddels en het is hier heerlijk! Na 9-10 dagen flink wat gedaan en gezien te hebben was het wel ff tijd om een paar dagen niets te doen. En dat kan hier super!!

De rit van Shangri-La naar Dali was pretty terrible!! 8 uur lang heen en weer schudden, constant remmen en gas geven en sturend de bergen af en op. Genietend van constante Chinese muziek. Ook het claxoneren om de 20 sec gaat behoorlijk irritteren! Eindelijk aangekomen in Dali, taxi gescoord maar helaas...Gedropt op de verkeerde plek bleek! Heen en weer lopend, zwaar gaar en al dwalend door Dali was het ff geen pretje. Op een gegeven moment dacht ik een trap op te moeten, maar daarvoor lag een glibberige smurrie van slib en water. Ik merkte het te laat op en verloor mn evenwicht en yep...Jelmer lag languit op de grond in de zooi...Gelukkig alles heel maar wel onder de smurrie...Toen had ik et helemaal gehad!!! Achter een paar bosjes een andere broek uit mn tas getoverd en omgekleed! Nogmaals een taxi en ja!!! Eindelijk kwam ik bij het guesthouse... Bij het inchecken ging het bijna weer fout. Ik had de dag ervoor geboekt via internet, maar ipv de 9e had de 10e geboekt!! Maar et zat mee en er was een kamer vrij! Damn....

Diezelfde avond had ik zin om even goed wat te gaan drinken en zo geschiedde! Ik ontmoette 3 Israeliers en eerst daar even mee wat gaan drinken. Erg gezellige gasten!! Zij gingen naar huis maar ik dook nog even de ' bad monkey' bar in! Gave gasten achter de bar. Een Australier en een Deen. Het werd laat en 'pissed'...

Volgende dag de ' 3 pagodes' hier bezocht. Best`aardig maar behoorlijk duur, 12 euro entree is hier veel geld. Ik liep daar een gozer tegen het lijf die ik ook in Lijiang in het guesthouse sprak. Een Franse gozer die inmiddels al 6 maand onderweg was. Das het mooie van backpacken, je komt mekaar vaak weer tegen in een andere stad. Met hem terug naar de stad gelopen. Onderweg soort van bedreigd door een motortaxi chauffeur omdat we ' nee' zeiden tegen zijn aanbod om door hem naar de stad gebracht werden. Samen wat gegeten en daarna ieder weer zn eigen weg. Ik naar ' huis' om ff lekker te douchen en wat te relaxen.

Er bleken 3 Australiers aangekomen te zijn. Wat een gave gasten!! ' pretty fucking amazing' , ' horendous bustrip' , dat soort termen! Echt veel lol met die gasten!! Zojuist kwam ik ze weer tegen in de stad bij het kantoor om bus/trein-tickets e.d. te regelen. Ga straks met hun 'dumplings' eten en daarna wat biertjes wegtikken! :)

Gisteren ben ik naar 2 dorpjes hier in de buurt geweest. Het eerste was niets te beleven, het 2e was erg mooi want erg oud! Daarna een 2 uur durende boottrip terug over het Erhai-lake. Daar ontmoette ik Wen. Een Chinees meissie uit Chengdu. Met haar gezellig beetje zitten kletsen gedurende de best aardige boottrip! Ze was met haar moeder en wat vriendinnen daarvan op vakantie. Vandaag met haar en de rest van die groep naar wat minder interessante dingen gegaan. Wat grotten, een vlindertuin. Niet boeiend, maar de theeceremonie was wel erg leuk! Een gezellige bende met schreeuwende gekke Chinezen. Wen is daarentegen erg rustig en grappig. Leuke tijd met haar gehad. Vandaag gaat ze naar Lijiang.

Daarna heb ik dus een treinticket geregeld van Kunming naar Guilin. Een rit van 18 uurtjes. Een ' sleepertrain'. Ik slaap in een hok met 5 anderen. Met het vliegtuig had ook gekund, maar ditlijkt me een mooie ervaring en het scheelt zeker de helft. Plus dat ik nog behoorlijk wat tijd heb voordat ik weer`terugga! Lijkt me lache met die gekke maffe Chinezen, maar ik mag ze wel!!! ' mooi volk' ! Ondanks, jaja Jas... ;)

Morgen niets op de planning!! Lekker relaxen hiero in het geweldigde guesthouse met alleen maar leuke mensen. Australiers, Israeliers, Fransen en een Oostenrijker.

Daar alles goed hoop ik ??

Volgende bericht zal wel uit Yangshuo komen. Een andere Australier zei over dat gebied ' Man, thats a really fuck'n brilliant place to hang out' .... Gaat ook helemaal goed komen dus...

Ciao!!

:SMS update:: 14 september 2009 :
Im on the sleepertrain! Bed is pretty comfi. Not too much noise. Had a nice chat with an Israelian girl in the restaurant. Good fun. Now ill put in my earplugs and have a sleep!


  • 12 September 2009 - 08:47

    El Martydor:

    Klinkt allemaal 'pretty fucking amazing' Jel. Vindt het leuk om je verhalen te lezen en je pics te zien....keep up the good work!

  • 12 September 2009 - 08:48

    Ma:

    drink je wel genoeg, jongen??

  • 12 September 2009 - 08:59

    Wendy:

    Nou jel je hebt weer genoeg beleeft in die paar dagen.
    Ik lees met veel plezier je verslagen....

    have fun!!

  • 12 September 2009 - 09:44

    Ventje:

    zag ik nou Thirza met hoedje en met jou op de foto of heb ik nou te veel gezopen ?! Hoe lang is eigenlijk een Chinees Jelmer ?

  • 12 September 2009 - 11:11

    Thirz:

    Nou Jel, nu weet je iig waarom het BEKpacken heet...:-) hehehe..
    Hoe gaat het eten met de stokjes je eigenlijk af? En heb je ook al rat op een stokje gehad? Hmmmjammmie!

    2 ventje: nee, helaas...ik mocht wéér niet mee van Jel, had mn koffer wel meegenomen de 31e, maar hij was onverbiddelijk...;-)

  • 12 September 2009 - 11:23

    Marky:

    Sounds like ur having fun :P Viel spass nog op de rest van je trip ;)

  • 12 September 2009 - 12:06

    Wim:

    Hee Jelmer, echt heel gaaf dat je dit zo in je eentje doet! Je verhalen zijn mooi om te lezen..tof dat je al zoveel mede-packers hebt ontmoet. En met de lokalen kun je het ook aardig vinden geloof ik..misschien kun je er nog 1 mee terug nemen.. Relax-ze nog ff in Dali en sterkte met je treinreis!!groeten Wim.

  • 12 September 2009 - 14:05

    Vincent:

    he jel ,leuk die verhale en de fotoos ,het is nog niet zo slecht volk,dan alleen maar vuurwerk maken,heb je al eens gesproken met chinezen over enschede,want daar liggen wel de wortels,hahahaha,geintje,see you next time,whit you amazing fu....stories,drink je wel genoeg,jongen

  • 12 September 2009 - 14:44

    Sundhee:

    Heyy!! Not that i understand a word of that, but the long message suggests that youre having a good time!!! Keep it up!

    Catch you soon :))

  • 12 September 2009 - 15:40

    Evert Dekker:

    heel leuk verslag,jel. Ik herken veel. Heb zelf daar ook rondgestruind.Xian,Kunming,Dali,Chengdu.....Vriendelijke mensen overal. Wel veel last gehad van diarhee. Hopelijk jij niet.Ik blijf je reisverslagen lezen!! Geniet er van.

  • 12 September 2009 - 16:19

    Dirk:

    Pretty fucking amazing!!

  • 13 September 2009 - 15:13

    Leo:

    Jelmer, ik geniet ook van je verslagen.Het is wel een heel andere wereld. Ik durf het na te doen. Pas op jezelf en proost.

  • 13 September 2009 - 19:24

    Rage:

    Oooh dat was idd een niet zo mooi begin van de dag.
    Hihhihi je komt zo veel backpackers tegen ja, it's a small worls after all.
    Wat beleef je toch lekker veel :D
    En wat leuk!!! Je hebt ook al een theeceremonie gehad!!!! Ieh gil!!! Hihihi. En weer geweldige foto's.
    Groetjes uut Nederland!

  • 14 September 2009 - 08:06

    Kai Stevens:

    Zo`n slaaptrein is brilliant en zeker de lange reistijd waard. Ik heb er in Vietnam super in geslapen, mede doordat ik al 30 uur wakker was ;) Enjoy!

  • 14 September 2009 - 14:49

    Nanette:

    Sleep well. Goed uitrusten voor al je komende avonturen!

    Vooral door gaan!

  • 14 September 2009 - 14:54

    Broer:

    Leuk die SMS updates! Ben er nog steeds fan van.

  • 14 September 2009 - 16:20

    Thirz:

    nighty night baldy!

  • 15 September 2009 - 07:59

    N:

    Nog 10 dagen te gaan, maar vlgs mij heb je dingen gezien waar een ander een half jaar over doet.

    Jij krijgt trouwens vast geen last van uitdrogingsverschijnselen zo te lezen.

  • 17 September 2009 - 07:28

    Merrel:

    Cool Pics!

  • 17 September 2009 - 22:24

    Sundhee:

    Hey, wheres our next installment?!!!!!

  • 19 April 2010 - 15:49

    Coru:

    hey!babyfat,miss you ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Dali

China

Het land met veel mystiek, megasteden, de Muur, Mao, Pekingeend etc...

Recente Reisverslagen:

26 September 2009

Weer thuis...

24 September 2009

Dat was het dan....bijna!

22 September 2009

ShangRain

20 September 2009

From nature to concrete.

18 September 2009

So much to tell...
Jelmer

Heerlijk een aantal weken onderdompelen in totaal iets nieuws. Onbekende omgeving,mensen,slaapplekken,vervoersmiddelen,eten,gebruiken,taal etc.. maar vooral plezier tijdens het reizen :)

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 1274
Totaal aantal bezoekers 100764

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 12 Oktober 2018

Iran

29 Oktober 2017 - 17 November 2017

Noord Oost China

18 Oktober 2013 - 18 Oktober 2013

Kiwi's en geisha's.

28 Oktober 2012 - 23 November 2012

India. Deel 3.

25 September 2011 - 20 Oktober 2011

Tòch weer India..

18 September 2010 - 07 Oktober 2010

India

21 Mei 2010 - 24 Mei 2010

Weekendje Barcelona

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

China

01 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Hongkong en Thailand

Landen bezocht: