Slangen, schieten en scheuren! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jelmer - WaarBenJij.nu Slangen, schieten en scheuren! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jelmer - WaarBenJij.nu

Slangen, schieten en scheuren!

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

21 Oktober 2008 | Thailand, Chiang Mai

Hey!

Afgelopen nacht heeft het onophuidelijk geregent hier! Waarschijnlijk de laatste stuiptrekking van het regenseizoen. Trouwens, kheb de laatste paar weken nauwelijks regen gehad. :D

Om 10u met de TukTuk naar de snakefarm. Dat was wel aardig. Wat trucjes met een slang en 2 cobra's die af en toe gevaarlijk dicht bij het publiek kwam. Niet echt relaxed :D

Onderweg daarnaar toe reden we langs een schietbaan en na het verlaten van de slangengevangenis, gevraagt of ik daar ook heen kon. Aangekomen kon ik kiezen uit jachtgeweren en tussen .9mm en .45mm. Echte, wel te verstaan! Het kostte een behoorlijk bedrag, maar toch gedaan! Vet :D Terugslag tot en met, zware guns en eigenlijk wel zin om alle 30 kogels achter mekaar te knallen! Stoer om te doen en in NL niet echt mogelijk denk ik. Nog even iemand anders bekeken die het ook deed en daarna door naar de ATV's. All Terrain Vehicles. Dat was super!! Geen quad dus, wat ik eerst dacht. Zoals gezegt behoorlijk wat regen vannacht dus de eigenaar zei dat er behoorlijk wat modder en waterplassen op me te wachten stonden. Dat was niets teveel gezegt :D

Het eerste stuk ging over de weg. De gids reed voor me. Duurde een minuut of 15 en daarna de afslag richting jungle. Even stoppen want de gids zette mn wagentje in een andere versnelling. Kan ik ook zelf dacht ik, maar goed. Het eerste zandpad was makkelijk maar hoe dieper in de jungle, hoe dieper ook de groeven. Regelmatig een meter of 10 tegensturend om toch nog rechtdoor te gaan. De eerste spetters zaten op mn overall en op mn bril. Vlinders die voor je langs vliegen, redelijk diepe afgronden naast je, scheurend door de jungle. Erg gaaf! Op een gegeven moment reden we door een dorpje en er renden wat kippetjes over. En eentje werd platgewalst door de gids.... :D Even verderop een breakje , wat drinken, uitzicht genieten. Apart..sta je daar met twee ronkende racemonsters middenin de jungle.

Daarna downhill..lastig! Veel plassen ( was inmiddels doorweekt en onder de modder ) keien wederom diepe kuilen. Ging allemaal goed, totdat de gids ineens stoptte. Lekke band!! Hmmm..dan maar bij mij in dus. Wel lastig zonder dat er iemand voor je rijd te kijken waar je het beste pad vind, maar ging allemaal vlekkeloos. Nog een paar flinke plassen en gelach van gids en ik, kwamen we weer terug bij het beginpunt. Daar een douche genomen en weer terug naar huis. Heb de tijgerss maar overgeslagen, et was allemaal al duur genoeg! Straks namelijk nog een date ;P , tenminste, als het water hier weer werkt, want wil natuurlijk nog wel even douchen :D

Ik ga over een dag of twee hier maar eens weg, richting et zuiden. Wil nog even een paar dagen strand voordat ik naar Bangkok ga! Waar dat is weet ik nog niet.

Ah, het water werkt weer, dus we gaan een douchje doen en dan op stap :D

Alles ok in NL?

Mzl!

• 21 Oktober 2008 - 10:49

Jasper:

Hey broer, scheuren langs afgronden. Daar doe je je moeder veel plezier mee :-) En de Thaise spellingcontrole doed het zeker nied? ;-)
    Veel plezier met je date. Alles ok hier.

• 21 Oktober 2008 - 14:33

Natja:

Succes met je date! Spannuuuuuuuuuuuund. We willen achteraf wel foto's zien hoor (gecensureerd). Of beeld EN geluid, voor een betere indruk.

• 21 Oktober 2008 - 17:05

Jgsr:

heb het weer met plezier gelezen. groetjes van ons allemaal en........geniet van de tweede helft

• 21 Oktober 2008 - 17:24

Thirz:

Wat een adrenalinerush weer! Top!
    Ga je vanav op date met die Filipijnse waar je het over had? Have fun en geniet ervan..je hebt toch nog een hele doos over..;-)

• 22 Oktober 2008 - 08:59

O/ma:

hoi lellebel, weer even uitgefeest?? ja, jas had gelijk-ben blij dat je ook dit avontuur weer kan navertellen---truttig, hè?
    ben bij co-ze is dus ook op de hoogte van al(??) je uitspattingen-----ze groet je en wenst je veel plezier komende week.liefs o/ma