Van alles en nog wat... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jelmer - WaarBenJij.nu Van alles en nog wat... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jelmer - WaarBenJij.nu

Van alles en nog wat...

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

18 Oktober 2008 | Thailand, Chiang Mai

Goeiedag!

gisteren was een lange dag! Dus vandaag lekker een relaxed dagje gepland.

Gisterochtend zou ik om 7uur opgehaald worden. Het werd uiteindelijk 8uur...Het busje zat goed gevuld. De guide was een overduidelijke ladyboy! Halfzware stem en ze heette Cherie. Grappig!

Het werd een lange tocht naar de 1e plek in ChiangRai. Dik 2 uur karren. Was vergeten mn mp3-speler mee te nemen helaas. We kwamen als eerste bij een 700 jaar oude tempel. Mooie flinke pagode. Overwoekerd met groen. Busje weer in en toen naar de Mekong rivier en de Golden Triangle. De Mekong is een lange rivier van zo'n dikke 4000km die o.a. Laos,Vietnam en China doorkruist. We zagen de landen Myanmar ' on the left hand siiiiide' en Laos ' on the right hand siiiide'. We gingen blijkbaar ook voet aan wal zetten in Laos :) Leuk! Ben ik daar ook ' geweest'. Haha! ( niet echt natuurlijk ) We kwamen aan wal en alleen maar stalletjes met van alles en nog wat : Beer Laos,handwerk ( heb stuk stof gekocht ) cheap cigarretes ( 4 euro voor een slof Marlboro, in the pocket ) t-shirts ( 2 ) mooie stenen kistjes, stenen schaakspellen ( bijna 1 gekocht ) en nog meer van dit soort. Weer de boot in , op naar de bus en naar de lunch. Lekker gegeten en weer! de bus. Uurtje karren en we kwamen bij een markt. Hier moest je eruit natuurlijk, want er moet geld rollen! Niet veel bijzonders, behalve dat we 100 meter van de grens van Myanmar verwijderd waren. Dat hoorde ik pas vlak voor we de bus ingingen helaas. Bleek dat je voor een aantal Bahtjes de grens overkon en voet in weer een nieuw land kon zetten! Jammer dat ik dat pas later hoorde. Daarna naar de Longnecks. En ja...dat was zoals verwacht ( ookal ) een tourist-trap! Kwam in een dorpje en voor een meter of 200 alleen maar kraampjes en in elk kraampje zat er een Longneck. Het leek net alsof je langs de hoeren liep zeg maar! Er zat alleen geen raam voor, maar dat komt vast nog wel! Uiteraard wel met eentje op de foto! Nog een leuk ' authentiek' hoedje gekocht.
Wel vaag was ook van de 'karen' stam van die zwarte tanden! Komt door een bepaald iets natuurlijk wat ze erop smeren. Waarom is mij een raadsel. Daarna de tocht van 3 uur terug naar ChiangMai. Al met al 13 weg geweest waarvan 10 uur in de bus... Naja, heb i.i.g. gezien wat ik wilde zien.

Bij terugkomst zat de eigenaar hier aan de bar. Hij dacht dat ik niet meer terug zou komen. Op zn A'dams : Ik dacht die is versopen in de Mekong!! Biertje jongen??? Graag!! Hij vroeg of ik mee wilde gaan avondje stappen hiero! Tuurlijk! Eerst even een bananapancakeje naar binnen ( altijd! goed ) , douchen en achterop bij de baas naar et centrum! Paar leuke ( normale! ) tenten ingeweest! Beetje ouwehoeren. OP een gegeven moment zag ik achter mij ( zat aan de bar met UK-kerel te kletsen ) een gozer op een scooter vol met zn dronken ( neem ik aan ) met zn scooter onderuit gaan en met zn harsens tegen een hek knallen!! Dat zag er heel naar uit! Volgens mij was hij wonder boven wonder nog ok! Uurtje of 4 weer thuis en lekker geslapen tot uurtje of 10.

De baas had me gevraagt of ik met hem vandaag mee wilde met hem naar zijn huis wat gebouwd wordt! Ok! Dus met dikke pick-up eerst even naar een soort van loodgieters bedrijf om een waterpomp te halen. Hij, samen met de aannemer eentje uitgezocht wn hij vroeg naar garantie. Dat zat er dus even niet in! Na aandringen ' ok, one month sir' ! Kijk, daar heb je wat aan!! Hij kon er ook wel om lachen! Grappig om te zien dat de baas hier ( grote brede gast, pretkop ) tussen de Thai staat en zelf ook redelijk goed Thais spreekt. Hij loopt altijd met ze te dollen :)) Mooie gast! Hij zegt ook dattie de enige sexy Farang hier in ChiangMai is :)) Zn huis staat buiten ChiangMai in een relaxte omgeving tussen de rijstvelden. Grote woonkamer, twee gastverblijven en een enorm dekterras met een vet uitzicht! Er komt ook nog een zwembadje.

Bij terugomst hier lekker colaatje gedronken en Jenga met de bardames gespeelt. Lekker relaxed dus! Vanavond lekker weer op stap hiero :)) Morgen naar een grote markt om te kijken wat daar allemaal aangeboden wordt.

Deze pc heeft geen usb ( ooit virus ) dus kzal morgen wel ff een cafe opzoeken!

Groeten!!

• 18 Oktober 2008 - 10:24

Jasper:

Alweer een relaxt verhaal. Heeft die Amsterdammer nog personeel nodig of zo? Altijd leuk om met bardames te spelen. Al was het maar Jenga :-)

• 18 Oktober 2008 - 10:54

Thirz:

Nou......dan heeft hij nu toch wel een beetje concurentie die Farang?? Wahahaha!!!

• 18 Oktober 2008 - 10:56

Thirz:

Ojah...de planten leven nog steeds..;-)

• 20 Oktober 2008 - 06:35

Rob:

Goed bezig, Jel! Lekker cultureel in ieder geval.