Busrit naar de rust - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jelmer - WaarBenJij.nu Busrit naar de rust - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jelmer - WaarBenJij.nu

Busrit naar de rust

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

10 Oktober 2008 | Thailand, Bangkok

Beste L.s. ;-)

het nachtleven in Bangkok heb ik achter me gelaten. Het had me nogal in zn greep en het was
tijd om het achter me te laten. Heb daardoor eigenlijk weinig van de hotspots gezien. Jammer,
zullen velen denken en dat is wellicht ook zo. Maar heb et erg naar mn zin gehad en dat geldt
et meeste voor mij.

Iets voor 11uur vanochtend op busstation Ekkamai in Bangkok afgezet door de taxi. Het was weer een
hel om door het verkeer te komen zoals gewoonlijk in deze megastad. Kaartje gekocht voor het luttele bedrag van 4 euro, voor 6
6 uur in de bus. Het was niet volledig vol in de bus. Krappe plekken en zoals altijd, degene voor je gaat zonder te kijken
zijn/haar stoel in de relaxstand zetten. Kon gelukkig mijn witte knieen redden van een beknelde ervaring. Tijdens de rit stopte
de bus enkele keren, maar mijn stoel naast me bleef tot het laatste moment leeg. Blijkbaar wil niemand naast een lonsa farang
zitten ( kale buitenlander ongeveer vertaald ) Weer stopte de bus en de man die binnenkwam moest dus wel naast mij zitten.
Het was een redelijk oud mannetje, zag er bezweet uit en waar ik bang voor was, was ook zo. Een behoorlijke muffe lucht hing
om hem heen. We kregen gelukkig aan et begin van de reis van die natte verfrissende doekjes. Gelijk maar even gebruikt op mn
eigen gezicht en nek om zo die andere nare lucht te verdrijven. Wilde eigenlijk het doekje onder mn neus plakken, maar dat had
er waarschijnlijk beetje raar uitgezien.

De videofilm ging aan en met een hels aantal decibels wel te verstaan! Had gelukkig mn mp3-speler bij me, dus die bracht redding.
Het volume van mijn speler moest tot max anders kon ik mn eigen muziek niet horen. We waren inmiddels al een dik uur onderweg van
de totaal 6-7 uur die me te wachten stond. Er werd een drankje gebracht, maar ik zag het ijs er al in zitten. No-go voor de
zekerheid maar, dus sloeg het netjes af en nam een paar slokken van mn te snel gekochte vieze drankje naast et loket op et station.
Had toen nog maar enkele minuten voordat de bus vertrok.

Verkeersborden : Pfff...nog 120 km.. En nog geen stop gehad, wanneer dan wel?? De man naast bleef onverstoorbaar naar de film
kijken. De lucht rook ik niet meer dus neem aan dat ik er inmiddels aan gewend was. Van de film heb ik niets meegekregen,
behalve het audio-gedeelte vanwege het lawaai, ondanks mn eigen mp3-speler.

Ah..eindelijk...we stoppen! Ging er vanuit dat we wel 15 min zouden stoppen. Had inmiddels aardig honger en moest ook even naar
de plee. Toch maar eerst sigaretje roken en deed dit tussen de bussen vlak onder de afkapping van de eetgelegenheid. Hier
stonden meerdere mensen ( Thai ) dus moest wel ok zijn. No way, de chauffeur wees me naar de parkeerplaats achter de bussen. Huh??
Het zal wel... de toeter van de bus ging, dus ik moest de bus weer in. Shit, geen eten...Naja...een peukje stilt de trek
gelukkig!

De bus passeert dorpjes waardoor alles nog langer duurt. Ik herinner me op dat moment de vrouw van het tourist office waar ik
het kaartje voor de Thaibox kocht. Ze vroeg of ik een trip naar ChiangMai wilde boeken met de bus : " seats with relax, movie
better then plane!!' Uhuh... Nee,busritten van langer dan 5 uur moet ik niet zo, maar altijd goedkoper natuurlijk dan vliegen.
Weer wordt er hetzelfde drankje aangeboden en wederom sla ik het af met een glimlach. Doet inderdaad wonderen hier.

Eigenlijk wil ik wel naar buiten kijken, maar het gordijntje zit precies zo, dat ik een halve nekkramp moet onderaan om iets
te kunnen zien. Dan maar even mn reisboek bekijken en waarom ik op dat moment pas zie dat de laatste ferry om 17uur gaat weet
ik niet. Maar ik zag mezelf al in Trat op zoek gaan naar een slaapplek. Naja...et zij zo. Verder zoekend naar een slaapplek
op Koh Chang wordt dit abrupt beeindigd door de ' drankjes brengende dame' . ' Siiir? You KohChang??'...Uuh...yes ? ok...
we stop..you get out please??' Bleek dat we waren aangekomen op de plek waar je het kaartje voor de Ferry moet kopen. Beter!!
Geen zoektocht in een onbekende, niet toeristische stad! Kon op die plek ook een slaapplek fixen. Degene die ik wilde bleek vol.
Shit...Andere genomen en blijkt een goede keus.

Vanaf die plek waar ik dit geregeld heb, in een half open pick-up truck naar de Ferry. Fikse regenbui onderweg die gelukkig
snel ophield. Wel wapperde het plastic dat de regen moest tegenhouden half door de wagen, maar goed. Zo is dat hier nu eenmaal.

De Ferry-tocht naar et eiland was kort en snel aan de overkant. Daar stonden weer een aantal pick-up trucks ons op te wachten.
Het welbekende ' hey friend, where you go??' komt je alweer tegemoet. Daar en daar..ik zat met 3 anderen in de truck en er
wordt ons een bedrag van ' slechts' 700 Baht voorgeschoteld. De Engelsman die er zat: ' thats ridiculous, im not gonna
700 Baht!' We hebben er 100 baht vanaf gelult ( of een d ma?? ) en aan de gezichten van de Thai te zien, nog steeds teveel.
Ook dat hoort erbij :)

NA een rit de bergen in en eindelijk relaxte uitzichten, de geluiden van krekels en siccades kwamen we bij de Blue Lagoon.
Daar zit ik nu. Ontvangen door een erg charmante en stoere Thaise dame. Veel oorbellen, neusbel en tattoos. Jo heet ze.
Mn huisje is relaxed maar das dan wel weer jammer...echt voor 2 personen. Soort van hemelbed met klamboe aan alle kanten.
Echt iets voor zn twee...en ja...das dus niet zo! So be it...

Gelijk een douche genomen want ik was weer eens doorweekt van et zweet. Het is behoorlijk warm de laatste 2 dagen. Na het
douchen zweette ik alleen nog maar harder, maar dit ging snel over. Even wat gegeten ( Chicken Lemon Grass Salad met een
koud biertje ) en even de buurt verkend hiero. Tis hier redelijk saai...Een paar barretjes, weinig toeristen. Liep zonet
langs een barretjes met pool ( erg populair hier ) waar een stuk of 5 dames zaten. ' hellooooo..." . " hi there met glimlach'
en ja...gegiechel. 30 meter verderop dacht ik : Tsja, moet toch wat doen, dus weer terug en gevraagt wie er zin had in een
poolwedstrijdje. Wieieieieie....she she she!!! Hahaha...ok dan! Uiteraard wordt jij geacht het drankje te betalen, maar
das geen punt. Ze heette Tsjin ( ofzo ) was 25 en ze won het eerste potje. Damn...again please ?? Het eindigde in 1-1. Erg
grappig en bij het gedag zeggen : ' See you tomollow haaaaa?? '... ' Who knows!! Bye bye !!'

Tis inmiddels nu 2130u. Heb zin om morgen lekker op et strand te liggen met wat te lezen en een muziekje. Ben benieuwd
hoe het eruit ziet aangezien ik hier in et donker aankwam. Volgens et boek hagelwit, dus dat belooft veel goeds!
Weet alleen niet wie me rug in moet smeren??? Jo misschien ??? ;-)

Morgen kan ik eindelijk mn ' kinderzomerhoedje van de Hema voor 1,50 op! ' :-))

Cheers !!

ps : er is hier nauwelijks internet te vinden in deze plek en wat ik heb gevonden draait voor geen meter. Dus fotos laten
nog even op zich wachten!

  • 10 Oktober 2008 - 15:23

    Natja:

    Ben zwaar benieuwd naar de foto's van het witte strand.

  • 10 Oktober 2008 - 16:00

    Wendy :

    Zoals altijd weer een geweldig verhaal jel... Tis net of ik het zelf meemaak...... rust maar lekker uit je hebt het verdiend na zo'n busreis ;)

  • 10 Oktober 2008 - 16:07

    Ma:

    Had je sms-updates niet gezien en dacht even dat je spoorloos was----pffff

    (het is gelul---d, bijles volgt)
    Geniet ze-het is hier ook mooi weer trouwens.

  • 10 Oktober 2008 - 20:38

    Eggh:

    Goed bezig gozer!
    ENJOY!

  • 11 Oktober 2008 - 16:22

    Thirz:

    He Jel,

    Klinkt wederom bekend allemaal! En je ziet, ook jij leert, want de drankjes met ijs sla je wijselijk over..;-) Hoe is het verder met de darmen gesteld??? Hihi!!

  • 11 Oktober 2008 - 17:15

    Jgsr:

    goed beschreven jel, ik heb het in één keer gelezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Jelmer

Heerlijk een aantal weken onderdompelen in totaal iets nieuws. Onbekende omgeving,mensen,slaapplekken,vervoersmiddelen,eten,gebruiken,taal etc.. maar vooral plezier tijdens het reizen :)

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 100751

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 12 Oktober 2018

Iran

29 Oktober 2017 - 17 November 2017

Noord Oost China

18 Oktober 2013 - 18 Oktober 2013

Kiwi's en geisha's.

28 Oktober 2012 - 23 November 2012

India. Deel 3.

25 September 2011 - 20 Oktober 2011

Tòch weer India..

18 September 2010 - 07 Oktober 2010

India

21 Mei 2010 - 24 Mei 2010

Weekendje Barcelona

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

China

01 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Hongkong en Thailand

Landen bezocht: