Einde NZ, begin van Singapore en Tokyo. - Reisverslag uit Tokio, Japan van Jelmer - WaarBenJij.nu Einde NZ, begin van Singapore en Tokyo. - Reisverslag uit Tokio, Japan van Jelmer - WaarBenJij.nu

Einde NZ, begin van Singapore en Tokyo.

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

13 Februari 2014 | Japan, Tokio

De 2 weken in NZ waren super! Veel moois gezien, superleuke tijd gehad met m'n maatje. Ouderwets ouwehoeren zoals we ook in NL deden. Goud waard om hem opgezocht te hebben. Het afscheid was natuurlijk klote.

Afgelopen dinsdag vertrok ik voor een avond naar Singapore, als tussenstop naar Tokyo. Het werd een lange vlucht van 10 uur met echt weinig ruimte. Dit kwam ook doordat ik echt naast een olifant zat. Ik weet nog steeds niet of het nu een man of een vrouw was, maar er kwam een hoog stemmetje uit en de persoon had meer haren op zijn/haar armen dan ik op mijn hoofd. Nu is dat natuurlijk niet heel moeilijk. Uiteindelijk ben ik gelukkig niet opgegeten en na een taxiritje kwam ik in m'n hostel aan. Prima kamer en savonds een rondje gelopen, wat bier naar binnen getankt om uiteindelijk een paar uur slaap te pakken om uiteindelijk om 0400 uur s'ochtends weer wakker te worden. Als backup had ik een wekker in NL ( thanks yaartje! ) die me wakker zou Facetimen ( leve wifi! ) als ik geen teken van leven liet horen. Allemaal gelukt en ruim op tijd ingecheckt. Daarna gingen er wat dingetjes fout. Op het vliegveld van Singapore kocht ik een coffee to go. Even naar het rookhok met een bakkie koffie. Toen ik dat hok weer uit wilde hield ik het piepschuimen bekertje dat nog behoorlijk vol zat tussen m'n tanden om zo de deur open te maken. En jullie raden het al. Het bekertje scheurde waardoor ik vanaf m'n hals tot m'n schoenen onder de koffie zat... heel mn shirt zeiknat en de mouwen van m'n trui die om mn middel zat ook. Aangezien niet gek veel tijd meer om schoon te maken trui maar over m'n shirt gedaan. De resterende 10 uur zou ik naar een koffieboon ruiken en er als een zwerver uitzien. In het vliegtuig richting Osaka wilde ik mijn kleine rugzak in de opbergruimte bovenin doen. Ik had m'n slof peuken achter een flap van die rugzak gedaan om zo te vervoeren. Ik zat wat te douwen om die tas in het vak te krijgen en de Japanner die zo aardig was om voor mij op te staan kreeg die doos (volgens mij ook de hoek van die doos ) vol in zn gezicht aangezien dat ding eruit pleurde. Oh crap.... Volgens mij heb ik wel tig keer sorry gezegd.

Uit het raampje zag ik langzaam het landschap van Japan tevoorschijn komen. Bergtoppen die net uit de wolken steken, supermooi! Ik kwam aan op Osaka en na wat zoekwerk vond ik de balie van Japan Railways waar ik m'n metropas voor Tokyo haalde. Door naar Shin-Osaka om vanaf daar de Shinkansen ( bullettrain ) naar Tokyo te pakken. De jongen die mij het kaartje voor dit rappe treintje verkocht had geregeld dat ik dicht bij de rookruimte zat in diezelfde trein. Lichtelijk ongemakkelijk zat ik wel tussen alle nette zakenJapanners, die waarschijnlijk ook een zakJapanner in hun mooie koffertjes hadden zitten, in m'n vieze onder de koffie kleren. Direct merk je dat je in Japan zit. De conductrice doet telkens een buiging wanneer ze de coupé binnenkomt èn wanneer ze die verlaat. Na 2,5 uur sjezen met de trein dan eindelijk in Tokyo! Yesss!

De eigenaar van het appartement waar ik nu zit had een keurige beschrijving naar z'n plek gestuurd. Maar het blijft Japan dus een tikje zenuwachtig was ik wel of ik het zou kunnen vinden. Maar dat ging vlekkeloos. Na een metroritje van dik 20 minuut stond ik in mn appartement. Hoe vreemd was dat. Je staat ineens in iemand zn huis die je niet kent en ook nog aan de andere kant van de wereld. Foto's van hemzelf staan hier, z'n kleding hangt in de kast. Na deze toko beetje verkend te hebben en wat Whatsapp werd het tijd om te pitten. Het werd een kort nachtje van een uur of 5 slaap.

Vanochtend de eerste echte stappen hier in Tokyo gezet! En om het verhaal niet te lang te maken plus dat ik ook niet zoveel zin meer heb om te typen ; Tokyo is tof!! En druk en tof! Hier ga ik me zeker wel vermaken de komende week. Aanstaande zaterdag een dagje naar Yokohama naar een fotografiebeurs. Sowieso tof maar mss ook wel lekker om de drukte van Tokyo even achter me te laten.

Arigato en sayonara!

  • 13 Februari 2014 - 13:50

    Merrel:

    Dikke beter! Benieuwd naar je foodblog ;)

  • 13 Februari 2014 - 14:51

    Marije:

    Mooi verhaal weer! Al wist ik al het een en ander. Mooi penthouse heb je ook!
    Geniet van Tokyo, het lijkt me ontzettend mooi daar.
    Eet vooral veel sushi! Enne....foto's???

  • 13 Februari 2014 - 18:20

    Yaar:

    You're welcome Jel! Enjoy het "toffe" Tokyo en dan vind ik het wel weer tijd dat je terug komt:)!

  • 13 Februari 2014 - 18:55

    Buur:

    Gezellig dat je even aan de overkant was buurtje!! waren we weer ff buurtjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Jelmer

Heerlijk een aantal weken onderdompelen in totaal iets nieuws. Onbekende omgeving,mensen,slaapplekken,vervoersmiddelen,eten,gebruiken,taal etc.. maar vooral plezier tijdens het reizen :)

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 3330
Totaal aantal bezoekers 100725

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 12 Oktober 2018

Iran

29 Oktober 2017 - 17 November 2017

Noord Oost China

18 Oktober 2013 - 18 Oktober 2013

Kiwi's en geisha's.

28 Oktober 2012 - 23 November 2012

India. Deel 3.

25 September 2011 - 20 Oktober 2011

Tòch weer India..

18 September 2010 - 07 Oktober 2010

India

21 Mei 2010 - 24 Mei 2010

Weekendje Barcelona

31 Augustus 2009 - 25 September 2009

China

01 Oktober 2008 - 31 Oktober 2008

Hongkong en Thailand

Landen bezocht: