De eerste dagen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jelmer - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jelmer - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Nieuw Zeeland

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

30 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zaterdag 25 januari was het dan zover. Althans, de eerste fase. Omdat op de dag van vertrek de NS het nodig vindt om niet al
te vroeg te willen beginnen was ik genoodzaakt om een hotel vlakbij Schiphol te nemen. Moeder was zo aardig dit te sponsoren.
En uiteindelijk was het een prima en relaxt begin van een reis naar Auckland die al met al zo'n 37uur zou gaan duren.

Schiphol en Gatwick was uiteindelijk niks bijzonders. Vanaf Gatwick zou m'n vliegtuig naar Dubai vertrekken. Gelukkig was
Emirates ook zo aardig om mij een hotel te sponsoren aldaar. Helaas kwam ik snachts aan dus echt de stad verkennen zat er
niet in, maar Dubai in het donker vanuit de lucht was toch ook wel tof om te zien. Ik had een gratis transfer naar het hotel,
inchecken en ik had echt een huge kamer voor mezelf. Half uurtje WIFI gekocht om het thuisfront gerust te stellen.

Ik besloot om buiten even een peukje te doen. Ik liep naar de parkeerplaats tegenover het hotel en daar liepen 2 Indiërs te
wachten op een klant voor de taxi ofzo. Eentje sprak me aan en bood me aan om me een half uurtje door de stad te rijden om zo
de 'famous towers' te zien. Ik dacht toch even weer in India te zijn dat moment. Vriendelijk afgeslagen. Al was het achteraf
gezien toch wel even leuk geweest.

Na een uurtje of 4 slapen was het mooi geweest en weer op naar het vliegveld voor de vlucht naar Auckland die net geen 20 uur
zou duren. Een behoorlijk eind maar met wat films en wat slaap hier en daar ging het uiteindelijk toch vlot.

Bij aankomst was het zover, na zo'n 2,5 jaar elkaar voor het laatst te hebben gezien stond m'n maatje me op te wachten. Hoe
tof! Na een flinke omhelzing was het direct vanaf de eerste seconde weer als vanouds. Dat kon natuurlijk ook niet anders na
een vriendschap die al vanaf de peuterspeelzaal duurt. De eerste stappen aan de andere kant van deze aardbol waren gezet.

Eenmaal hier in hun huis aangekomen was het wederom een leuk weerzien met z'n vrouw en kinderen. De kids natuurlijk gegroeid
in die 2,5 jaar. Ook z'n schoonmoeder is hier al een aantal week wat het allemaal nog gezelliger maakt. Na aankomst lekker op
het grote balkon hier gezeten in de zon met een bakkie en daarna toch al gauw wat biertjes. Uitzicht op Auckland in de verte
en de zee op de voorgrond is toch wel prettig hoor! Na een gezellige avond was het tijd om de mand op te zoeken en eindelijk
eens echt te slapen ipv korte slaapjes in een vliegtuig.

De volgende ochtend werd ik echt ontzettend brak wakker. Veel geslapen en de biertjes hielpen ook niet mee. Uiteraard toch
even Auckland in gegaan maar rond de middag stortte ik toch echt compleet in. Smiddags nog 2,5 uur geslapen wat wel even goed
was. Begin van de avond met z'n allen nog even relaxt langs de boulevard gelopen. Ijsje eten en een dik uur later met z'n
allen hier thuis wederom lekker gegeten. Savonds een fillempie, all good!

Auckland doet voor mij een beetje Amerikaans aan. Veel ruimte,veel vrijstaande huizen. Denk ook zeker wel een prima plek om
te wonen, maar de levensstandaard is hier ook vrij hoog.

Vanavond heeft Eggh een verrassing voor me in petto. Het enige wat hij kwijt wilde is dat we VIP plaatsen hebben. Dus ben
benieuwd!

Morgen is het gedaan met het relaxen en bijkomen van de reis, Wat ik toch wel nodig bleek te hebben , en gaan we naar Bay of
Islands. Zaterdag naar Rotorua, mountainbiken. Zondag op zee vissen. Maandag Anna d'r verjaardag en savonds in de Skytower
eten. En de dag erna een trekking in Tongariro park met overnachting daar in de buurt. Wat er daarna gebeurd is nog de vraag.

Erg benieuwd naar de schoonheid van NZ waar iedereen het altijd over heeft! Looking forward!!

Cheers people!

• 30 Januari 2014 - 01:27

Yara:

Jeuj eerste reisverslagje uit NZ! Benieuwd wat de VIP verrassing is! Verder toffe planning, nog steeds onwijs jaloers...
    Enjoy NZ lieve Jel, met Eggh & co!

• 30 Januari 2014 - 04:09

Marije:

' u vraagt,wij draaien?' ;-)
    Mooi nachtelijk leesvoer dit! Hoe anders dan de reisverslagen uit India. Wat ook logisch is, gezien het een heel ander land is natuurlijk.
    Sorry. Ben nogal onzin aan het uitkramen om 04.00u 's nachts.
    Geniet van alle dingen die gepland staan (VIP???? Snel vertellen!), maar geniet vooral van elkaars gezelschap. Al zit dat wel goed, zo te lezen!
    Tot het volgende verhaal!
    Take care en liefs uit Deventer!

• 30 Januari 2014 - 07:22

Jeanine:

Jelmer,

Goed verhaal, leuk ook om op deze manier met je mee te reizen.
    Geniet ervan.
    X

• 30 Januari 2014 - 07:50

Merrel:

En? Wat is er verrast???

• 30 Januari 2014 - 08:29

Ola:

Je vergeet nog te vertellen, hoe lekker warm het daar is ;-)
    Klinkt super allemaal. Enjoy!

• 30 Januari 2014 - 09:11

Bert:

Ha Neef!
    Klinkt weer erg goed, we reizen met je mee.
    Heb je een camera bij je? Foto's !

• 30 Januari 2014 - 10:02

Diaan:

Hé heerlijk zeg! Mijn aanrader; skydive in Taupo!! ;) kost wat, maar dan heb je ook wat.. Veel plezier in NZ. Enneh.. Foto's!!!

• 30 Januari 2014 - 11:59

Tristan:

kia ora!

Enjoy the land of the long white clouds!

Huka falls, lake taupo, jet boats!!!!!

cheers

• 30 Januari 2014 - 15:58

Hannelien:

Lijkt me dat je een toffe tijd gaat hebben daar! Ik ben benieuwd naar de foto's.
    Wij hebben vandaag te horen gekregen op het laatste nippertje dat de hypotheek goedgekeurd is!
    Merijn heeft inmiddels aardig wat grijze haren door de stress,maar we kunnen nu eindelijk verhuizen en dan genieten voordat de baby ons leven komt overnemen ;-)
    Have a great trip! En doe de groetjes aan Anna en ook vooral aan haar moeder van mij!

• 30 Januari 2014 - 16:35

Wendy:

Mooi verhaal weer Jelmer!! Geniet er lekker van.

• 30 Januari 2014 - 18:45

Nan:

Leuk dat Eggh een mooi programma voor je heeft verzonnen; hij keek duidelijk uit naar je komst! Veel plezier/liefs x

• 30 Januari 2014 - 23:05

Broer:

Goed verhaal. Jammer van die onnodige regeleinden.

• 31 Januari 2014 - 13:40

Marianne:

Ha lieve neef, altijd zo leuk, jouw verhalen. En het moet er prachtig zijn (als je van de natuur houdt ...).
    Dus een beetje jaloers ben ik wel. Heel veel plezier, je wordt hartelijk ontvangen merk ik, leuk van die Eggh, maar je zal maar je vriend van vroeger op bezoek krijgen, niet gek toch!
    Veel plezier nog!
    ''Mar'' uit Rotterdam.

• 31 Januari 2014 - 15:18

Rage:

Altijd een mooie reden om naar een land te gaan, vrienden opzoeken. Ik ben benieuwd naar je foto's!

• 01 Februari 2014 - 09:46

Annemiek:

Hey Jelmer, wat klinkt het super goed daar :) En wat een leuk programma heeft Eggherick in elkaar gedraaid! NZ ontdekken met je eigen reisleider; hoe luxe is dat! :) En heel benieuwd naar de VIP plaatsen. Doe ze daar allemaal heel veel groeten en genietse! XX