Ach, alvast een berichtje.. - Reisverslag uit Delhi, India van Jelmer - WaarBenJij.nu Ach, alvast een berichtje.. - Reisverslag uit Delhi, India van Jelmer - WaarBenJij.nu

Ach, alvast een berichtje..

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

29 Oktober 2012 | India, Delhi

Hier in Delhi is mijn missie eigenlijk al volbracht. Het enige wat ik wilde regelen was een lokaal simkaartje en acclimatiseren. Dat laatste gaat verrassend snel, maar dat mag ook wel nu ik hier dus voor de derde keer ben. Voor de rest niet gek veel gedaan, beetje rondlopen, chai hier, soepje daar, grote biljetten omwisselen etc.

Met een dikke anderhalf uur vertraging kwam ik aan op Delhi afgelopen nacht. M'n pickup was het wachten ook wel zat, denk ik zo. Onderweg werd er ook niet gek veel gepraat en met een lekker gangetje scheurden we snachts over de Indiase snelweg, die prettig rustig waren. Ik vroeg aan hem of Paharganj ( de wijk waar ik verblijf) nog veranderd was vergeleken met de 2 jaar terug dat ik hier voor het eerst was. " Little change" was zijn antwoord. Ah, dus misschien wel een vuilnisbak geplaatst, hoopte ik naief. De straten in de wijk waren leeg, ( lees : geen mensen, wel bergen zooi overal ) en het stof scheen mooi in het vage gele licht. We stopten voor een winkel en ik herkende het gangetje waar we door moesten aangezien ik in hetzelfde hotelletje verblijf als 2 jaar geleden. Ook herkende ik het moment dat de chauffeur wacht op zijn fooi, die hij kreeg. Inchecken en door naar m'n kamer. Voor het eerst (!) heb ik oordoppen bij me. Kwamen goed van pas want het geluid van blaffende honden en roggelende mensen in de steegjes weerkaatst nogal.

Ik had een wekker gezet. Niet gehoord. Simpel ontbijtje gescoord en de dingen regelen die ik wilde. Op straat kwam ik helaas geen vuilnisbak tegen zoals wij hem kennen. Het blijft hier zoals het is dus. What a surprise!

Morgenochtend om 7uur de trein naar Bikaner in Rajasthan waar ik drie nachten zal verblijven.Daar schijnt een erg mooi fort te zijn. Ook is een tocht naar de woestijn mogelijk inclusief overnachting. Dat kan 1 dag, 3 dagen of zelfs een week. Dat laatste lijkt me wat lang. Verder is er een tempel die krioelt van de ratten. Ja, het is de bedoeling dat je daar op je slippers of blote voeten doorheen loopt. Ik weet het nog niet...

Het was eigenlijk m'n bedoeling om pas na Bikaner wat te plaatsen, maar ach... Heb ik wat te doen hier :)) Ik was een tikje bang dat ik me binnen het uur weer compleet verloren zou voelen als 2 jaar terug. Totaal niet het geval. Integendeel zelfs! :)

Hugs,

Jel.

• 29 Oktober 2012 - 13:50

Jgsr:

Al wachtend op een collega even je verhaal gelezen. Leuk! Je zit er al weer helemaal in! Groejtes aan iedereen die ik ken daar!
    jgsr

• 29 Oktober 2012 - 13:50

Kleine:

Heey kale!

Helemaal goed aangekomen en alweer een heerlijk beschreven verhaal van je! Toch fijn dat je nu al weet dat er geen REET veranderd is toch? Nu kan het haast niet anders dan helemaal TOP worden...;-)
    Heb je al je inentingen gehaald? Dan op je blote kakkers door die tempel rennen! Stoerrrr!!!

Heeel veel plezier en tot je volgende verhaal!
    xxx

• 29 Oktober 2012 - 13:59

Wendy:

Hey Jel, fijn dat je snel geacclimatiseerd bent. Ik zou het stoer van je vinden als je met je blote voeten door die tempel zou lopen. Mij niet gezien.
    veel plezier verder en ik wacht met spanning op je volgende verhaal.

groet Wendy

• 29 Oktober 2012 - 15:17

Ron :

Lekker weer op avontuur. Ook al heb je nog niet veel gedaan krijg ik er nu al zin in om ook weer te gaan. Gewoon omdat alles lekker anders is. Enjoy en ga je weer volgen en inspiratie opdoen. Later buzzel

• 29 Oktober 2012 - 15:56

Pris:

Klinkt goed Jel! Op die rattentempel na dan ;)! Fijne reis naar Bikaner enne ENJOY! Greetz Pris x

• 29 Oktober 2012 - 16:27

Hilda:

Hey Jel,

Wat heerlijk om je weer te mogen lezen! :-)
    Fijn dat je je meteen weer 'thuis' voelt!
    Ben benieuwd naar alle verhalen!
    Lfs Hilda

• 29 Oktober 2012 - 18:21

Marije :

Jij bent snel! Fijn om te lezen dat het zo goed gaat!
    Maak er een mooi avontuur van en ik ben ook benieuwd naar de rest van je belevenissen!
    (Natuurlijk ga je gewoon naar die rattentempel! ;-))

Liefs,
    Marije

• 29 Oktober 2012 - 18:58

Yara:

Welkom in India! Bivakkeren in de woestijn en met je tenen tussen de ratten staarten...once in a life time opportunity toch? Tipje: vega curry? Goede treinreis en enjoy enjoy! Lfs

• 29 Oktober 2012 - 21:04

Eggh:

Tof goos, enjoy!
    Alarm en oordoppen, lastig combi, net als blote voeten in een ratten tempel...
    Mzzl

• 31 Oktober 2012 - 02:39

Buur:

Klinkt prima buur!! Als ik dat zo lees wil ik ook weer op verkansie!!

Geniet en ik wacht op je volgende verhaal

Grtz, buur

• 31 Oktober 2012 - 11:47

Jorn:

Mooi verhaal weer JelmerT! Have fun in dat maffe India!

• 01 November 2012 - 03:48

Margaret Keatley:

Hiya Jelmer,

Wow, sounds like you are quite enjoying your vacationing, exploring, very exciting! Must be tranquilizing beauty to your eyes and trying all the different tastes of foods to wake your palate. Cant wait to hear whre you're about to go next!

Take care & hugs,

Margaret

• 01 November 2012 - 13:21

Rage:

Beter dat je het niet meer zoals 2 jaar geleden ervaarde.
    Apart. Dat je toch weer terugkomt naar zo'n plek.
    Enjoy your trip! Ben benieuwd naar je volgende ervaringen. :D

Groetn uut Holland